Eddig LF-LC tanulmányként ismerhettük azt az autót, amit ezután LC 500 néven meg is vásárolhatunk majd. A Detroiti Autószalonon debütált szériaváltozat V8-as szívómotort és rendkívül feltűnő formatervet kapott.
Két autót is mutatott a közönségnek a Lexus, ebből az egyiket, az új LC 500 kupét hamarosan bárki megveheti. A kétajtós kupé formája mellett nem lehet elmenni, ugyanis rendkívül feltűnő jelenség, és nem csak a színe miatt. Az új LC a négy éve, szintén Detroitban bemutatott LF-LC kupé tanulmány szériaváltozata és szerencsére nem sokat finomítottak a formán.
Akio Toyoda, a Toyota vezérigazgatója leplezte le Detroitban a Lexus LC 500-ast
Forrás: AFP/2016 Getty Images/Scott Olson
A márka védjegyének számító, homokóra alakú óriás-hűtőrács mellett az L-alakú LED menetfények, az apró fényszórók és az íves, éles vonalak miatt kizárt, hogy ezt az autót összetévesszük valamelyik német konkurenssel.
Nagy lelkesedéssel fogadták az autót
Forrás: MTI/AP/Paul Sancya
A dögös forma alatt persze modern technika bújnak meg, az első légterelő például aktív, vagyis a sebességtől függően mozog, az elöl 245, hátul 275 mm széles gumik pedig 21 colos felniken feszülnek. Az LC 500 az első autó, amely a Lexus új, prémium hátsókerék-hajtású platformjára (GA-L) épül.
A nehéz motort annyira hátra építik be, hogy a tömegnek csak az 52 százaléka jut az első tengelyre
Forrás: MTI/AP/Paul Sancya
A japánok nem adták még be a derekukat a turbókorszaknak, az LC 500 orrában az ismert, ötliteres szívó V8-as dolgozik. Bár a motornak alapból is vérpezsdítő hangja, a Lexus ezt még hangszórókból bejátszott szintetikus hanggal és a kipufogóba épített csappantyúkkal is fokozza.
A tetőt felárért üveg helyett szénszálból készítik
Forrás: AFP/Geoff Robins
Teljesítményből persze nincs hiány, a 471 lóerő elegendő arra, hogy a kocsit 4,5 másodperc alatt százra gyorsítsa. Az erő egy tízfokozatú, egykuplungos, robotizált automatizált váltón jut a hátsó kerekekhez, a kompakt és könnyű szerkezet kapcsolási gyorsasága a Lexus szerint a duplakuplungos váltókéval összehasonlítható. A súlycsökkentés és jobb súlyelosztás érdekében az LC-ben nincs pótkerék, viszont az akkumulátort a csomagtérbe költöztették.
Digitális műszerfal és a Lexus legújabb infotainment rendszere várja a vezetőt
Forrás: Lexus
Belül gyakorlatilag mindent Alcantara bőr borít, ezen felül némi fémbetétet használtak, az ajtókon pedig a különleges kialakítású kilincseket láthatunk.
21 colos kerekeken gördül, kátyús útra nem való
Forrás: AFP/Geoff Robins
A Lexus másik detroiti újdonsága a hidrogénhajtású LF-FC tanulmány, amely az októberben bemutatott négyajtós luxuslimuzin új változata. A forma illeszkedik a Toyota luxusmárkájának jelenlegi irányzatába, bár a hűtőrács talán még a Lexushoz képest is kicsit túlzás.
Az LF-FC tanulmány a következő LS luxuslimuzint vetíti előre
Forrás: MTI/AP/Paul Sancya
Külsejénél fontosabb a hidrogénüzem, melyhez kapcsolódóan azt is bejelentették, hogy 2020-ban jelenik meg az első ilyen rendszerű Lexus az utakon. Jelen formájában az LF-FC természetesen sosem kerül gyártásba, ám némi előzetest adhat a hamarosan új generációra váltó LS luxusautó jövőjéről.
Forrás: origo.hu