A Toyota európai eladásainak már közel a fele hibrid

A világ legzöldebbnek tartott autógyártója két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6%-al bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest. A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható.  Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, nem mellesleg a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában 16 modell) jegyző Toyota és Lexus 2018-as év első félévében összesen 560.000 új autót értékesített é Európában, vagyis 6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, amivel a vállalatcsoport piaci részesedése 5%százalékra növekedett a kontinensen. A látványos sikerben meghatározó szerepe van a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló európai magán és flottavásárlóknak köszönhetően az a kontinens újautó piacán tapasztalható minden korábbinál gyorsabb zöldülési tendenciának.

A Toyota és a Lexus így a tavalyi év azonos időszakához képest 23 százalékkal, 257,000 darabra növelte külső töltést nem igénylő hibrid elektromos modelljeinek értékesítését: a hibridek így a japán autógyártó összesített európai eladásainak 46%-át teszik ki, Nyugat-Európában pedig még ennél is magasabb, 58% ez az arány.

A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el. A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán.

“Nagy öröm számunkra, hogy sikeres elektromos stratégiánknak köszönhetően ilyen remek eredményt értünk el az első félévben. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 46 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő továbbra is erős év marad a Toyota számára, olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

TME eredmények 2018 első félében:

  • Összesített értékesítés: 560.000 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
  • Piaci részesedés: 5,0% (+0.1 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 257.000 (+23% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hibrid mix: Nyugat-Európa: 58% – Kelet-Európa: 10% –  összesen: 46%

Toyota eredmények 2018 első félévében:

  • Toyota értékesítés: 521.200 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
  • Legkelendőbb: Yaris-család (123,300); Toyota C-HR-család (78,400); Auris-család (66,000)
  • Legnagyobb növekedés: Mirai (+115%); PROACE Verso (+73%); Yaris Hybrid (+40%); Toyota C-HR Hybrid (+28%)
  • Legkelendőbb hibridek: Toyota C-HR Hybrid (67.200); Yaris Hybrid (66,300); Auris Hybrid (49.600)
  • Összesített hibrid értékesítés: 232,700 (+25% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 55% – Kelet-Európa*: 11% –  összesen: 45%

Lexus eredmények 2018 első félévében:

  • Lexus értékesítés: 38,500 (+7% a tavalyi első félévhez képest)
  • Legkelendőbb: NX család (15,400); RX család (9,000); CT 200h (4,800)
  • Legnagyobb növekedés: LS család; LC család; NX család (+15%) ; CT 200h (+10%)
  • Legkelendőbb hibridek : NX Hybrid (10,800); CT200h (4,800); RX Hybrid (3,700)
  • Összesített hibrid értékesítés: 24,000 (+5% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa: 5% –  összesen: 62%

A 2018 első félévi értékesítési eredmények listája lent olvasható

Táblázat  – TME (1) összesített értékesítési eredmények 2018 első félévében

TOYOTA/LEXUS ÖSSZESEN 559,695
TOYOTA 521,152
AYGO 51,560
Yaris (és Yaris Hybrid) 123,266
  Yaris Hybrid 66,306
Auris TTL (és Auris Hybrid) 65,968
  Auris Hybrid 49,563
Toyota C-HR (és Hybrid) 78,369
 Toyota C-HR Hybrid 67,194
Corolla    29,473
Verso 7,131
Avensis 12,604
Prius család 12,397
Prius 5,663
Prius+ 5,041
Prius Plug-in Hybrid 1,693
Mirai 101
Camry 17,768
GT86 694
RAV4 (és RAV4 Hybrid) 58,083
RAV4 Hybrid 37,193
Highlander 864
Land Cruiser 23,123
Hilux 21,791
PROACE 14,124
Hiace 38
Egyéb modellek 3,798
LEXUS 38,543
CT 200h 4,831
IS (és IS hybrid) 2,997
   IS hybrid 2,666
ES 618
GS (és GS hybrid) 876
  GS hybrid 761
LS (és LS hybrid) 676
  LS hybrid  420
NX (és NX hybrid) 15,365
  NX hybrid 10,755
RX (és RX hybrid) 8,995
  RX hybrid 3,699
RC (és RC hybrid) 727
 RC hybrid  646
LC (és LC hybrid) 449
 LC hybrid 251
Egyéb modellek 3,009

(1) A Toyota Motor Europe felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).

*A kelet-európai piachoz tartozik Oroszország, Kazahsztán, a Kaukázus, Ukrajna, Törökország és Izrael

A dőlt betűvel jelzett modellek helyben, a Toyota európai gyártási létesítményeiben készültek.

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 20.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2017-ben a Toyota 1.001.662 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában. További információkért látogasson el a www.toyota-europe.com honlapra.

 

Top