Lenyűgöző luxusjacht a Lexustól – LY650

Tavaly leleplezett és rendívül kedvező fogadtatásra lelt Lexus Sport Yacht tanulmányának hangos nemzetközi sikere után a Lexus láthatóan nem csupán a gasztronómia, a film és a dizájn területére tesz felfedező utakat, hanem más téren kilép az autók világából. A Lexus LY 650 a környezetbarát hibrid elektromos luxusautóíról ismert, ám az elmúlt években valódi életmódmárkává is váló japán prémium autógyártó ’L-finesse’ elnevezésű formanyelvének első tengeri megnyilvánulása: a 65 láb hosszú Lexus jacht az LS felsőkategóriás luxuslimuzin, az Európában nem forgalmazott LX csúcs SUV és az LC szuperportkupé után a Lexus negyedik csúcsmodellje.

A kézműves jegyekkel megalkotott látványos autók gyártása olyan gyakorlat, amelyben a Lexus rendkívül következetes: gondoljunk csak a kézi munkával készített, művészi ajtópanelekre az LS 500-asban, vagy az azúrlepke inspirálta bonyolult festési eljárásra, amely a szemet gyönyörködtető Structural Blue árnyalatot eredményezte. A minél több területre kiterjesztett kézművesség használata olyan lehetőség, amellyel a Lexus továbbra is élni szeretne.

Az új, tengerjáró Lexus újabb bizonyítéka annak, hogy a cég folyamatosan feszegeti a határokat az autóiparban, sőt azon túl is. A Lexus folyamatosan újraértékeli, hogy mit is jelent az igazi luxus, s ennek eredményeként időről időre kimerészkedik többek között a kulinária, a dizájn és a film világába is. Yoshihiro Sawa, a Lexus nemzetközi elnökének vízióját követve: „A márka új utakat fedez fel, hogy innovatív és lenyűgöző tapasztalatokkal gazdagítsa ügyfeleit.” A Lexus partnerként működik együtt a világ legszínvonalasabb élményszolgáltatóival, további értelemet adva mottójuknak: Experience Amazing. A Lexus most újra vízre száll az LY 650 jachttal. Az L-finesse a Lexus formanyelvének legkorszerűbb kifejeződése az autóiparon kívüli megfogalmazásban – így az LY 650 a Lexus Sport Yacht tanulmány utódjának tekinthető. Az első Lexus LY 650 gyártása előreláthatóan 2019 második felében fejeződik be, bemutatkozása az év vége felé várható.

A Lexus Takumi mesterek és a Marquis-Larson luxus hajóépítő vállalat szakértelme

A Lexus Sport Yacht tanulmányt övező hatalmas érdeklődést látva a vállalat – Shigeki Tomoyama ügyvezető alelnök ötlete alapján – újabb előre lépett történt a hajózás területén. Az alelnök szerint „a luxus életstílus álomszerű vízióját szeretnénk életre kelteni, ahol a Lexus jacht a tengereken is képviseli a Lexus mobilitását.” Az álom valóra váltásában a Marquis-Larson Boat Groupra esett a választás; ez a vállalat építi meg, értékesíti és szervizeli a következő Lexus jachtot, figyelembe véve az egyedi hajók építésében szerzett tapasztalataikat. (Képességeiket azzal is bizonyították, hogy a korábbi Lexus Sport Yacht tanulmányt ők alkották meg.) A Pulaskiban (Wisconsin, USA) működő Marquis-Larson ideális partnernek bizonyult a jachttervezés második fejezetében is, mivel a cégre egyszerre jellemző a hagyományos kézműves munka, a modern technológia és az ihletett formatervezés. Kiegészítve a Lexus magasan képzett Takumi mestereinek elismert örökségével, a Marquis-Larson szakértelmét kiváló hajóépítők garantálják, akik közül sokan már harminc éve a vállalat dolgozói.

Lexus L-finesse formanyelv: észrevétlen átmenet a luxusautóktól a hajózás világába

A korábbi, 42 láb hosszú sportjacht-tanulmány több attraktív jellemzője is visszaköszön az LY 650-esen. 65 láb hosszával, 19 láb szélességével, erős, kiemelkedő orrával, hajlított fedélzeti íveivel, hangsúlyos tatrészével a legújabb Lexus jacht igazán előkelő. Elölről nézve az elegáns, határozottan a Lexusra jellemző tetőív szinte ráfolyik a hátsó rész emelkedő, széles kiszögelléseire.

A Lexus és a hajózás

A Lexust 1989-ben a világ legzöldebb autógyártójának tartott Toyota alapította azzal a céllal, hogy a valaha létező legjobb autókat fejlessze ki és állítsa elő a vevők legnagyobb megelégedésére. A Lexus International 2012-ben jött létre, mint vállalaton belüli vállalat, koordinálva a márka központi stratégiáját, a tervezést, a dizájnt, a mérnöki munkát és a termelést. A Toyota tengeri üzleti részlege (Marine Business Department) 1997-ben alakult prémium jachtok fejlesztésére; fejlett technológiáit és minőségellenőrzési eljárásait a cég a luxusautók gyártása során tökéletesítette.

A Toyota Marine Ponam sorozatához 26 és 28 láb hosszú sporthorgász hajók tartoznak, valamint 31, 35, 37 és 45 lábas luxus kabin-cruiserek, amelyeknek tartós és csendes héjazata teljes mértékben hegesztett A5083 alumínium ötvözetből készül. A Ponam-modellek takarékos turbódízel motorokkal üzemelnek, amelyeket a Lexus GX 300d (3,0 literes, négyhengeres turbódízel), valamint az LX 450d (4,5 literes, V8-as kettős turbótöltésű dízel) luxusautók erőforrásai alapján fejlesztettek ki. A Toyota Ponam sorozata Japánban piacvezető a prémium jacht kategóriában.1998 és 2002 között a Toyota Marine Epic sorozatában elsősorban amerikai piacra szánt üvegszálas verseny ski boat-ok (motorcsónakok vízisíeléshez) és wakeboardok is szerepeltek, a hajókat a Lexus LS 400 luxusszedán erőforrásából kifejlesztett 4 literes, 1UZ-FE DOHC V8-as benzinmotor hajtotta.

A Marquis-Larson Boat Group

„Hisszük, hogy nincs nagyobb szabadságérzés annál, mint amikor vízen vagyunk; ezért is állt elő cégünk egy hattagú szabadidőhajó-családdal 16-52 láb hosszban. A hat sorozat a következő: az új Marquis, a Carver jachtok, a Larson családi motorcsónakok, a Larson FX édesvízi halászhajók, a Larson Escape pontonhajók és a Striper sósvízi halászhajók.”

Lexus LY 650 műszaki adatok (előzetes értékek)

Hosszúság             65’ 5”            19,96 méter

Szélesség            18’ 8”            5,72 méter

Motor                Volvo IPS 1200    Volvo IPS 1350

Üzemanyagtartály        1,000 gallon        3,785 liter

Édesvíztartály            225 gallon        852 liter

Szennyvíztartály        170 gallon        643 liter

Kabinok            3            3

Fürdőszobák            3            3

Hálóhelyek            6            6

 

Top