LS 500h F Sport – Felsőkategóriás luxuslimuzin sportosra hangolva

A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóival taroló Lexus már több modelljében bizonyította, hogy a környezettudatosság és a meggyőző teljesítmény nem egymásnak ellentmondó fogalmak – elég ha csak a márka elképesztően sikeres szupersportkupéjának, a Lexus LC-nek a hibrid változatára gondolunk. A japán luxusautó márka sorozatosan évtizedes értékesítési rekordokat döntő vadonatúj zászlóshajója, a Lexus LS 500h F SPORT változata egy újabb ilyen különleges modell a sorban: a már önmagában is meggyőző alapmodellnél sportosabb stílus és műszaki tartalom jellemzi, miközben nem kell lemondanunk a környezetbarát hibrid elektromos hajtás előnyeiről. Az LS 500h F SPORT változata exkluzív 10 küllős, 20 colos F SPORT keréktárcsákat és küszöbtoldatokat, valamint nagyobb fékeket kapott, de az autó belterében is nyomon követhető az egyedi F SPORT kialakítás, legyen szó az ülésekről, a kormánykerékről, az alumínium pedálsorról, a műszeregységről vagy épp az Ultrasuede tetőkárpitról.

Az új LS 500h F SPORT stílusa és műszaki tartalma azokat szólítja meg, akik még élvezetesebb vezetési élményre vágynak. Az egyedi külső és belső optikai elemek mellett az F SPORT gondosan áthangolt futóművet kapott, ugyanakkor megőrizte kiemelkedő kényelmét.A z LS 500h F SPORT vezethetőségének fejlesztése során maximális mértékben kiaknáztuk az új GA-L platformban rejlő, eredendő dinamikus potenciált. A VDIM integrált járműdinamikai vezérlőrendszer itt alkalmazott, legújabb verziója egyetlen, gondosan összehangolt rendszeren keresztül kínál optimális futóműdinamikai szabályozást, és ezzel együtt jobb tapadást, fokozott biztonságot és dinamikusabb vezethetőséget. További menetdinamikai előnyt jelentenek az exkluzív tízküllős, 20 colos F SPORT öntött könnyűfém ötvözet keréktárcsák, amelyekre elöl 245/45RF20, hátul 275/40RF20 méretű abroncsokat szereltünk. A fékeket is feljavítottuk: elöl 400 x 36 mm méretű, belső hűtésű tárcsákat találunk hatdugattyús alumínium monoblock nyergekkel, még a belső hűtésű hátsó féktárcsa 359 x 30 mm-es, és négydugattyús féknyereg tartozik hozzá. Mindkét tengelyen nagy súrlódású fékbetéteket alkalmaztunk.

Ami a formai részleteket illeti, az LS 500h F SPORT még látványosabban tükrözi az új LS dizájn-irányvonalát, ugyanakkor hű marad az alapvető formai filozófiához. Kiemelt figyelmet érdemel az orsó alakú hűtőmaszk exkluzív kialakítása: a még összetettebb rajzolatú rács a Lexus részletekbe menő figyelmének mintapéldája. CAD-operátorok csapata több hónapon át dolgozott azon, hogy megvalósítsa a textúra és a fény pontosan megtervezett kölcsönhatását, s ennek során több mint 7000 egyedi felületet (az alapkivitelű LS hűtőrácsának 5000 felületével szemben) igazítottak be pontosan a rácsozaton. Egyedi kerekeivel és különleges küszöbtoldataival az F SPORT még hangsúlyosabbá varázsolja az LS sebességet sugárzó profilját. Ugyanez a tematika folytatódik a belső térben; jó példa erre, hogy a bőr üléskárpit perforációjában az F SPORT hűtőrács-mintázata köszön vissza. Maguk az ülések is F SPORT kivitelűek, 28 irányban motorosan és pneumatikusan állíthatók, ülőlap-meghosszabbításuk a kanyarokban fokozott tartást biztosít, és a leghosszabb utakon is kivételes kényelmet kínálnak.

A műszeregység különleges F SPORT sebesség- és fordulatszámmérőjének külső gyűrűje oldalra csúszva egy dupla tájékoztató kijelzőt tesz láthatóvá – ezt a kialakítást közvetlenül a Lexus LFA szupersportkocsihoz kifejlesztett kijelző-technológiából kölcsönözték.

Az F SPORT egyedi kormánykereke még szorosabb kapcsolatot teremt a fokozott menetdinamikai képességekkel felruházott autó és vezetője között. A kormány karimájának profilja megegyezik azzal, amit az LC kupéhoz fejlesztettünk ki egy Takumi mesterpilóta visszajelzései, valamint tenyérnyomási mérések részletes kielemzése alapján. Az F SPORT csomagot egyedi gázpedál, lábtámasz és váltókar teszi teljessé, az exkluzív tetőkárpit pedig finom tapintású Ultrasuede anyagból készül.

Top