Sorozatban negyedszer aratott diadalt a Lexus LC a Super GT-ben

A Lexus LC500 a SUPER GT sorozat ötödik fordulójában, FUJI GT 500 mérföldes futamon sorozatban negyedik alkalommal aratott diadalt a GT500 géposztályban.

Ezúttal ismét a bajnokságot a WAKO’S 4CR színeiben vezető Kazuya Oshima / Kenta Yamashita páros állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A Kazuya OSHIMA/Kenta YAMASHITA által vezetett 6. rajtszámú WAKO’S 4CR LC500 két sima győzelmet ért el a 2019-es AUTOBACS SUPER GT versenysorozatban, a Fuji International Speedway pályán. A második forduló óta ez volt sorozatban a negyedik győzelme a LEXUS LC 500-nak. A Ryo HIRAKAWA/Nick CASSIDY által vezetett 37. rajtszámú KeePer TOM’S autó a negyedik helyen futott be.

Kazuya OSHIMA (6. rajtszámú WAKO’S 4CR LC 500)

 „Utolsó győzelmünk miatt komoly súlyhátránnyal indultunk, ezért türelmes versenyzésre készültünk. Az már a futam elején kiderült, hogy az autó gyors, a motor erős, a beállítások tökéletesek, az abroncsok jók, ezért úgy gondoltam, esélyem van jó helyezést elérni. Visszafogottan autóztunk, és szinte észrevétlenül kerültünk az élre. A kiállásokat is sikerült csaknem teljes összhangban elvégezni a Safety Car kiállásaival. Ez kockázatos húzás volt, de fordulópontnak bizonyult. Ezután igyekeztünk takarékosan bánni az autóval és az abroncsokkal, és csak arra koncentráltunk, hogy ne kövessünk el semmilyen hibát. Most még nagyobb a súlyhátrányunk, de nem tudjuk, mindez hogyan hat majd az autóra. A következő Autopolis kemény futamnak ígérkezik, ezért ha sikerül felkészíteni az autót, ott is lehet esélyünk. Még három futam van hátra, és nem lesz több ehhez hasonló lehetőségünk, ezért kihasználunk mindent esélyt, ami adódik. Minden tőlünk telhetőt megteszünk a pontokért.”

Kenta YAMASHITA (6. rajtszámú WAKO’S 4CR LC 500)

„Múltkor is mi győztünk, és most is a dobogós helyezés volt a célunk, de győzelemre nem számítottunk. Az időmérő során a rajtrács hátsó részére kerültünk a nagy súlyhátrány miatt, de a tegnapi hivatalos edzés miatt tudtuk, hogy hosszabb távon hasonló a sebességünk a többi autóéhoz. Reméltük, hogy sikerül előrébb kerülnünk, de győzelemre valóban nem számítottunk. A legfontosabb tényező a bokszutcai kiállások időzítése volt, ezzel sikerült elszakadnunk a többiektől. Csak arra figyeltem, hogy biztonságban célba érjek az autóval. Nagyon köszönjük a csapatnak a csodálatos autót, és a futam stratégiájának kidolgozását is. Tizenhat ponttal vezetünk a minket követő csapat előtt, ami nem valami hatalmas előny. A következő futam nagyon kemény lesz, de mindent megteszünk majd, hogy elég pontot szerezzünk a bajnoki címhez.”

GT500 géposztály eredmények

H.Rsz.AutóPilótaKörIdő/Kül.ImWH
16WAKO’S 4CR LC500Kazuya OshimaKenta Yamashita1754:52’55.2481170
21RAYBRIG NSX-GTNaoki YamamotoJenson Button17531.2141022
323MOTUL AUTECH GT-RTsugio MatsudaRonnie Quintarelli17536.658149
437KeePer TOM’S LC500Ryo HirakawaNick Cassidy17555.8811468
512CALSONIC IMPUL GT-RDaiki SasakiJames Rossiter1751’00.2761219
616MOTUL MUGEN NSX-GTHideki MutohDaisuke Nakajima1751’18.43694
78ARTA NSX-GTTomoki NojiriTakuya Izawa1751’30.1371540
817KEIHIN NSX-GTKoudai TsukakoshiBertrand Baguette1741 Lap812
919WedsSport ADVAN LC500Yuji KunimotoSho Tsuboi1741 Lap335
1064Modulo Epson NSX-GTNarain KarthikeyanTadasuke Makino1723 Laps75
36au TOM’S LC500Kazuki NakajimaYuhi Sekiguchi10273 Laps548
39DENSO KOBELCO SARD LC500Heikki KovalainenYuichi Nakayama8293 Laps1340
38ZENT CERUMO LC500Yuji TachikawaHiroaki Ishiura69106 Laps461

Egyéni bajnokság (GT500)

H.Rsz.PilótaÖssz.
16Kazuya Oshima / Kenta Yamashita60
237Ryo Hirakawa / Nick Cassidy44
323Tsugio Matsuda / Ronnie Quintarelli38.5
438Yuji Tachikawa / Hiroaki Ishiura30.5
736Kazuki Nakajima / Yuhi Sekiguchi24
819Yuji Kunimoto / Sho Tsuboi20.5
939Heikki Kovalainen / Yuichi Nakayama20

Csapatszintű bajnokság (GT500)

H.Rsz.PilótaÖssz.
16LEXUS TEAM LEMANS WAKO’S73
237LEXUS TEAM KeePer TOM’S59
323NISMO47.5
438LEXUS TEAM ZENT CERUMO42.5
719LEXUS TEAM WedsSport BANDOH32.5
836LEXUS TEAM au TOM’S32
939LEXUS TEAM SARD32
Top