A Corolla a legjobb alsó-középkategóriás cégautó

Az Egyesült Királyság legnagyobb flottamagazinja, a Company Car Today ismét megválasztotta az év legkiválóbb flotta-ajánlatait. A rendkívül fontos kompakt méretosztályban a Toyota Corolla nyerte el a CCT100 díjat.

Kevés racionálisabb szegmens létezik az autópiacon az alsó-középkategóriánál. Noha léteznek divatosabb (crossoverek) vagy nagyobb presztízsű (középkategória) típusok, egyetlen más méretosztály sem kínál olyan kiváló ár/értékarányt, olyan sokoldalúságot, magas használati értéket, mint a kompakt személygépkocsik. Családi használatra is elég tágasak, de nem túl nagyok, ha egyedül utaznak bennük vagy városban kellene leparkolni őket; légellenállásuk (így üzemanyag-fogyasztásuk) és stabilitásuk egyaránt kedvezőbb, mint a szabadidőjárműveké vagy a buszlimuzinoké. Ráadásul árfekvésük is kedvezőbb, mint a fent említett kategóriáké, így nemigen találni náluk észszerűbb megoldást. Nem véletlen, hogy hatalmas a piaci verseny ebben a szegmensen.

Ami arany középútnak számít a magánvásárlók körében, az a flottapiacon is kiváló alternatíva, így a Company Car Today magazin éves értékelésén különösen nagy érdeklődés övezte a C-szegmensben versenyző modellek teljesítményét. A kiadvány negyedik éve választja meg az év legjobb cégautóit: húsz kategóriában szavazzák meg az év legelőnyösebb ajánlatát. Minden egyes kategóriában öt autó indulhat: az adott év legnagyobb darabszámban eladott típusa, a legkisebb üzemanyag-fogyasztású típus, az előző évi győztes, valamint a fennmaradó kínálat két azon tagja, amelyek a papírforma és a szerkesztői tesztek alapján a legesélyesebb a győzelemre.

Maga a végső szavazás rendkívül aprólékos mérlegelés alapján zajlik: 13 szempontot vizsgálnak meg a szerkesztők, a környezetvédelmi teljesítménytől kezdve az imázsig, a helykínálattól a költségekig. Fontos szempont a paletta sokoldalúsága (motor- és karosszéria-változatok), a biztonság és a vezethetőség, és persze az esztétikai értékek is sokat nyomnak a latban.

A Toyota Corolla már tavaly ott volt a legjobb öt autó között, idén pedig győzni is tudott. Első helyezése annál is értékesebb, mert egy olyan (szintén japán) modellt taszított le a trónról, amelyet 2018 óta minden évben megválasztottak az alsó-középkategória legjobb cégautójának.

„A kategóriában mind az öt döntős modell esélyes volt a végső győzelemre, ám ez végül a Corolla kiváltsága lett, mindenekelőtt takarékosságának, értéktartásának és formavilágának köszönhetően” – utaltak a szegmensben jellemző, rendkívül magas minőségre a Company Car Today szerkesztői, hangsúlyozva, hogy a hibrid technológia észszerűségét immár vonzó, sőt, dögös megjelenéssel kombinálja a Toyota kompakt modellje.

A Corolla persze nemcsak takarékos és divatos, de sokoldalú is: ötajtós ferdehátúként, lépcsőshátú szedánként vagy kombiként egyaránt elérhető. Sőt, az utóbbiból létezik egy Trek kivitel is, amely robusztus védőelemekkel és 20 milliméteres futómű-emeléssel segíti azokat, akik munkájuk miatt gyakran kényszerülnek rossz minőségű utakon közlekedni.

A kínálatot a GR Sport kivitel teszi teljessé, amely sportosan elegáns hangulattal toldja meg a Corolla Hybridek műszaki tartalmát. A Corolla elsőként és a szegmensben mindmáig egyetlenként nem egy, hanem két hibrid hajtásláncot is kínál: a 122 lóerős alapverzió kiemelkedő takarékossággal örvendezteti a flottamenedzsereket, amit a 180 lóerős, kétliteres hibrid verzió szuverén menetdinamikával told meg.

Top