A Toyota a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatója lett

A világ vezető hibrid autógyártója, a környezetbarát modelljeiről ismert, a tavalyi évet Magyarországon is kiemelkedő sikerekkel záró Toyota bejelentette platina fokozatú támogatói együttműködését a Magyar Olimpiai Bizottsággal.

A tavalyi évben hazánkban is dinamikusan növekedő, magyarországi értékesítéseit 41,2%-al bővítő Toyota és a Magyar Olimpiai Bizottság legmagasabb szintű, platina fokozatú együttműködése annak jegyében született, hogy a japán autógyártó a Nemzetközi Olimpiai Bizottság kiemelt támogatójává vált a mobilitási kategóriában, járművekkel, mobilitási szolgáltatásokkal és megoldásokkal segítve az ötkarikás mozgalmat. Az erről szóló közös nyilatkozatot Thomas Bach, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke és Akio Toyoda még 2015 márciusában tette közzé Tokióban. Az együttműködés keretében átadott gépjárművek a Magyar Olimpiai Bizottság munkáját segítik, de a MOB vezetősége keresi a lehetőségeket a további együttműködésre a Toyotával, és örömmel tapasztalja, hogy újdonsült támogatója nyitott erre, így közösen vizsgálják meg a közös munka elmélyítésének akár a tehetségkutatás területét is érintő lehetőségeit. A Toyota 2017-től fenntartható mobilitási megoldásokkal támogatja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB), valamint a világ különböző országaiban működő nemzeti olimpiai bizottságok munkáját. A vállalat által nyújtott biztonságosabb és környezettudatosabb szolgáltatások közt intelligens közlekedési rendszerek, városi közlekedési rendszerek és járművek közti kommunikációs rendszerek is szerepelnek. Az együttműködés hozzájárul az olimpiai mozgalom stratégiai terve, az Agenda2020 céljainak eléréséhez, amelyek közül az egyik legfontosabb a fenntarthatóság megvalósítása. A Toyota ugyanakkor arra is törekszik, hogy az Olimpiai Játékok szellemiségét mindennapi üzleti tevékenységeiben is teljes egészében meghonosítsa. A megállapodás a Toyotára és az autógyártó prémium márkájára, a Lexusra egyaránt vonatkozik.

„A Magyar Olimpiai Bizottság vezetése örül annak, hogy a minőséget, az innovációt, a társadalmi felelősségvállalást kiemelten fontosnak tekintő vállalatok csatlakoznak a MOB támogatói csapatához. A Toyota márka magyarországi képviselete remélhetőleg olimpiai ciklusokon átívelő partnere lesz a MOB-nak. A Toyotával közösen olyan értékeket képviselünk és közvetítünk, mint a becsületes játék, a tisztelet, a fenntarthatóság, valamint az aktív környezettudatosság. Köszönöm a Toyotának a támogatást.“ – fogalmaz Borkai Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke.

„A Toyota büszke arra, hogy az olimpiai mozgalom és az általa képviselt szellemiség elkötelezett támogatójaként nem csupán nemzetközi szinten, de hazánkban is a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú partnere lehet. Az általunk rendelkezésre bocsátott kiemelten környezetbarát hibrid Toyota és Lexus modellek biztosítása mellett megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a társadalmi felelősségvállalást a gyakorlatba ültetve hogyan, mely további területeken járulhatunk hozzá az ötkarikás mozgalom és a magyar sportolók jövőbeni sikereihez.” – teszi hozzá László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi divíziójának igazgatója.
MOB: A Magyar Olimpiai Bizottság a nemzeti olimpiai bizottságok sorában a francia, a görög, az amerikai, a német és az ausztrál után hatodikként alakult meg 1895-ben. Az elmúlt több mint 120 évben a magyar olimpiai csapat az ötkarikás játékokon 176 arany-, 151 ezüst- és 174 bronzérmet nyert, így összesen 501 éremmel a nemzetek közötti versenyben az előkelő 9. helyet foglalja el.

Toyota: a világ vezető autógyártójának európai leányvállalata, a Toyota Motor Europe (TME) felelős a Toyota és Lexus gépjárművek, alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítéséért és marketing tevékenységeiért, továbbá a Toyota európai gyártó és fejlesztő létesítményeiért. A Toyota közvetlenül mintegy 20 000 embert alkalmaz Európában, a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd euró értékben ruházott be a térségben. A Toyota európai tevékenységeit egy 53 országban működő, 30 nemzeti marketing és értékesítési vállalatból, összesen mintegy háromezer értékesítési pontból és kilenc gyártóüzemből álló hálózat támogatja. Az elmúlt évben a Toyota 873 844 darab Toyota és Lexus gépkocsit értékesített Európában

 

Top