Portugáliából rajtolt a Toyota „Öt Kontinens Útjain” expedíciójának európai szakasza

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról és elnyűhetetlenségéről ismert Toyota hétéves különleges, a helyi viszonyok első kézből történő megtapasztalásán alapuló globális kutatás-fejlesztési projektje Ausztrália, Észak-Amerika és Dél-Amerika után elérkezett európai szakaszához. A Toyota japán mérnökeiből és európai kollégáiból álló konvoj 19000 kilométeres útvonalon járja be Európa 23 országát.

A Toyota Caetano Portugal (TCAP) létesítménye, Európa első Toyota gyártóüzeme volt ma a színhelye annak az ünnepségnek, amivel hivatalosan kezdetét vette az autógyár „Öt Kontinens Útjain” projektjének európai szakasza. A nem mindennapi kutatás-fejlesztési projekt, amelynek keretében a Toyota mérnökei első kézből szereznek tapasztalatokat arról, hogy milyen körülményekkel és útviszonyokkal kell megbirkózniuk a vállalat autóinak világszerte, még 2014-ben indult útjára Ausztráliában, és 2020-ban zárul majd Japánban, ahol a Toyota az olimpiai játékok főtámogatója lesz.

“A portugáliai Caetano vállalat szimbolikus helyszín úttörő projektünk európai startjához, hiszen 46 évvel ezelőtt ez volt az első hely a kontinensen, ahol Toyota autók készültek.” – fogalmaz Dr. Johan Van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Akio Toyoda elnök honosította meg a vállalatnál a “készítsünk egyre jobb autókat” filozófiát, s ennek jegyében kezdett bele a Toyota egy eddig példátlan, hét éven át tartó kutatás-fejlesztési projektbe. Az egész világot felölelő kezdeményezés lényege, hogy a Toyota minden lehetséges helyszínen és éghajlaton, a lehető legtöbb fajta úton, a bolygó összes kontinensén kipróbálja modelljeit. A Toyotákból álló konvoj mindenütt szándékosan a legkeményebb körülményeket keresi, miközben a helyi Toyota-létesítményeket is végiglátogatja. A projekt tehát nem a kellemes utazgatásról szól, hanem az ismeretlennel való találkozásról és az új vezetési körülmények megismeréséről.

“Az út az embereket formálja, az emberek pedig az autókat.” – ez az Öt Kontinens Útjain projekt alapgondolata. A résztvevő mérnökök így nem csupán a tervezőasztalon látják szerkezeteiket, hanem személyesen is megtapasztalhatják, hogyan válnak be megoldásaik a gyakorlatban, a világ rendkívül sokféle környezetében. A konvoj tagjai elbeszélgethetnek a helyi vásárlókkal is, így fontos visszajelzéseket és információkat gyűjthetnek, jobban megértve az emberek igényeit és autózási szokásait. Az Öt Kontinens Útjain első két szakaszát biztonságban autózták végig a résztvevők, akik lelkesítő élményekkel és értékes tudással gazdagodtak. A Toyota munkatársai közel 70.000 kilométert tettek meg Ausztráliában (2014), Észak-Amerikában (2015) és Dél-Amerikában (2016), hogy az ott tapasztaltak alapján még jobb, tisztább és biztonságosabb autókat készíthessenek. Az autóipar bölcsőjeként ismert Európa az eddigiektől egészen eltérő kihívásokat és lehetőségeket tartogat. A szinte országonként más és más politikai, történelmi, kulturális és jogi környezet miatt mindenütt sajátságos közlekedési viszonyok és vezetési szokások alakultak ki.

Európa a világ egyik legkeményebb – ha nem a legkeményebb – autópiaca.” – mutat rá Dr. Van Zyl. “Ugyanakkor a kontinens extrém fontossággal bír a Toyota számára, hiszen egy olyan piacon bizonyíthatjuk termékeink minőségét és teljesítményét, ahol a vásárlók mindenből csak a legjobbat fogadják el.”

A következő nyolc hét során a Toyotákból és Lexusokból álló konvoj 13.000 kilométert tesz majd meg Európa nyugati és déli államaiban, mielőtt megérkezik Belgiumba, a Toyota brüsszeli központjába. A második, négy héten át tartó expedíció északra és keletre veszi majd az irányt, 6.000 kilométert autózva. A dániai Koppenhágából induló túra a finnországi Puppolában, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team főhadiszállásán ér célba. Európa után a projekt Afrikában és Ázsiában folytatódik, és végül 2020-ban ér véget Japánban. Abban az évben Tokió ad majd otthont az olimpiai és paralimpiai játékoknak, amelyekben a Toyota kiemelt partner szerepel, biztosítva a teljes rendezvénysorozat közlekedését.

A Toyota Motor Europe

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 20.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 30 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2016-ban a Toyota 928.488 Toyota és Lexus modellt értékesített Európában.

A Toyota Caetano Portugal

Az 1946-ban alvázgyártásra felépített üzem 1968-ban került a Toyota kötelékébe, s a Toyota Caetano Portugal, SA (TCAP) vállalat feladata jelenleg a Toyota és a Lexus személy/haszonjárműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek importja és forgalmazása Portugáliában. Ugyancsak a TCAP végzi a Toyota munkagépek (Toyota e BT) importját, forgalmazását és szervizelését is. Portugáliában a TCAP körülbelül 500 embert foglalkoztat közvetlenül. A vállalat tevékenységét egy 25 viszonteladóból, 45 bemutatóteremből és 57 after-sales létesítményből álló hálózat támogatja, beleértve az Ovar gyárat is, amely 1971-ben az első európai üzem volt, ahol megkezdődött a Toyoták gyártása. Az elmúlt évtizedekben itt folyt a Toyota kishaszongépjárművek összeszerelése, jelenleg pedig a Land Cruiser 70-es sorozatot gyártják exportra. 2016-ban a Toyota 10.238 darab Toyota és Lexus járművet értékesített Portugáliában.

Top