Sportos GR modellváltozatokat kínál Japánban a Toyota

Az FIA Rally Világbajnokságba 17 év után idén visszatérő, rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező Toyota a legkeményebbek között számon tartott versenysorozaton egy az idén megújult Toyota Yarisra épülő versenygéppel méreti meg magát. Ez a versenyautó ihlette az utcai spotautók szerelmeseit megszólító, limitált darabszámban elérhető  Yaris GRMN-t, amely már hazánkban is kapható, összesen 4 darab érkezik belőle. A néhány legendás sportautója (Celica, Supra, és legújabban  a nagyközönséget és a szaksajtót egyaránt elkápráztató GT86) mellett környezetbaráti hibrid modelljeiről ismert világelső autógyártó, amely a Frankfurti Autószalonon nagyteljesítményű hibrideket is ígért, Japánban új, sportos “GR” modellváltozatokat mutat be, kellemes izgalommal fűszerezve modellkínálatát.

A környezetbarát hibrid modelljei révén hazánkban is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető, ám a GT86 és a Yaris GRMN révén a sportautók szerelmeseit  is Toyota japánban új, sportos “GR” modellváltozatokat mutat be. A sportos hangulatúra formált “G Sport” kivitelek már eddig is arra szolgáltak, hogy izgalmas alternatívát kínáljanak a sportkocsi-kultúrájáról híres japán piac vásárlóinak. A TMC most alaposan átalakította ezt a modellsorozatot – így született meg a márka kínálatában a GR kategória. A Toyota azt tervezi, hogy a jövőben tovább bővíti majd e kínálatot, és számos teljesítményfokozó alkatrészt is kínál modelljeihez.

A vállalat 2017 márciusában mutatta be Európában a Yaris GRMN változatot, és az így megkezdett sort azzal folytatja, hogy a Japánon kívüli piacokon fokozatosan bevezeti majd a GR-sorozat többi modelljét is.

Az autók tuningját a TMC-n belül működő vállalat, a GAZOO Racing végzi az “alkossunk még jobb autókat” elv alapján, olyan szakemberekkel, akik az autóversenyek világában, például a Nürburgringi 24 órás futamon és a japán rallybajnokságon gyarapították tudásukat. Ez a szakértelem ugyanúgy megjelenik a kínálat csúcsát jelentő GRMN-modellekben, mint a kínálat közepére sorolt GR-változatokban vagy a belépő szintű GR SPORT kivitelekben. A GRMN vásárlói egy tuningolt motor erejét is élvezhetik, de a sorozatgyártású GR-változatok is élvezetesen testesítik meg a GRMN lényegét. A vezetés élményét sportos hangulattal fűszerező GR SPORT kivitelek még a családi egyterűekhez is megrendelhetők. A kínálatban emellett GR ALKATRÉSZEK is szerepelnek, amelyek segítségével az átlagos kivitelű járművek tulajdonosai is látványosan feldobhatják már meglévő autójuk megjelenését.

Szeptember 19-én, a GR-sorozat bevezetésének kezdetén a GR és GR SPORT kivitelek a Vitz modellhez lesznek megrendelhetők, a GR SPORT kivitel pedig a Prius PHV, a Harrier, a Mark X, a Voxy, és a Noah kínálatában jelenik meg a japán piacon. A Toyota vásárlói később már a Vitz GRMN, a 86 GR, az Aqua GR SPORT és a Prius α GR SPORT változatokat is megrendelhetik. A Vitz GRMN a tervek szerint 2018 tavaszától lesz elérhető, míg a 86 GR, az Aqua GR SPORT és a Prius α GR SPORT modellek már idén télen megjelennek a japán márkakereskedésekben.

A TMC emellett a TOYOTA GAZOO Racing égisze alatt egy “GR Garázs” nevű üzlethálózatot is megnyit, hogy a sportkocsik és a motorsport iránt érdeklődő autósok egyre szélesebb köre számára biztosítsa az autózás vegytiszta örömét. A jelenleg Japán-szerte működő “AREA 86” üzleteket is átnevezik GR Garázzsá, ahol szakértő munkatársak (GR Tanácsadók) várják a vásárlókat.

A “város legizgalmasabb autósboltja” koncepció alapján működő GR Garázsok olyan helyek lesznek, amelyek működését három alapelv vezérli: egy üzlet, ahová az autórajongók újra meg újra visszatérnek; ahol az autórajongókat lenyűgözi a személyzet szakértelme és lelkesedése; és ahol elérhető közelségbe kerül a lenyűgöző vezetési élmény.


A GR-sorozat legfontosabb jellemzői (Japánban)

Dizájn

> A maximális, “versenykész” teljesítmény kihangsúlyozása.

Külső

> Versenyautós stílusú „Functional MATRIX” hűtőrács (Vitz, Prius PHV, Aqua)
> Fehérre fényezett karosszéria és féknyergek, GR embléma (a Vitz GR SPORT kivételével)
> Egyedi embléma (elöl, oldalt és hátul)

Utastér

> Kiváló oldaltartású vezető- és utasülések (GR emblémával)
> Sportos hangulatot teremtő, ezüst öltésekkel díszített ajtókárpitok és első üléskárpitok
> Exkluzív GR motorindító gomb

A GR-sorozat modelljei

Vitz
GR GR SPORT
Alapkivitel GR SPORT
Külső fényezés Szuper Fehér II, Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Ezüst metál, Szürke metál, Fekete Mica, Szuper Vörös V, Ragyogó Sárga (gyári opció), Kék metál
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning (A GR változat lengéscsillapítóit a SACHS gyártja)

Kiegészítő ponthegesztéses kötések

Toronymerevítés (GR)

10 fokozatú szekvenciális sport sebességváltó (a GR-hez kizárólag CVT)

Alumínium pedálok (csak a GR változatban)

Kis átmérőjű kormánykerék (csak a GR változatban)

 

Prius PHV
GR SPORT
Alapkivitel S “Navi Package” S
Külső fényezés Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Ezüst metál, Szürke metál, Fekete Mica, Lobogó Vörös (gyári opció), Izzó Lime Zöld (gyári opció), Víztiszta metál
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning
Toronymerevítés
Különleges fordulatszámmérő (GR emblémával)
Füstfekete borítású váltógomb
Alumínium pedálok
Kis átmérőjű kormánykerék

 

Harrier
GR SPORT
Alapkivitel ELEGANCE (2WD・4WD benzin, 4WD turbo)
Külső fényezés Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Ezüst metál, Fekete, Gyöngyöző Fekete Gyöngyház (gyári opció), Sötétvörös Mica metál, Sötétkék Mica metál
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning
Kiegészítő ponthegesztéses kötések + Toronymerevítés
Különleges fordulatszámmérő (GR emblémával)
Különleges kipufogórendszer
Karbonhatású dekoráció a kapcsolópaneleken stb.
Kis átmérőjű kormánykerék

 

Mark X
GR SPORT
Alapkivitel 350RDS 250S
Külső fényezés Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Ezüst metál, Fekete, Fekete Gyöngyház (gyári opció), Sötétvörös Mica metál, Kék Mica metál
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning
Kiegészítő ponthegesztéses kötések + Toronymerevítés
Különleges műszeregység (GR emblémával)
Karbonhatású dekoráció a kapcsolópaneleken stb.
Kis átmérőjű kormánykerék
LED fényszóró

 

Voxy
GR SPORT
Alapkivitel ZS
Külső fényezés Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Ezüst metál, Fekete, Feketés Ageha*1 Üvegpehely (gyári opció), Inazuma*2 Gyöngyöző Fekete Üvegpehely (gyári opció)
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning
Toronymerevítés
Különleges műszeregység (GR emblémával)
Alumínium pedálok
Kis átmérőjű kormánykerék
Perforált, ezüstszínű öltésekkel díszített bőrborítású váltógomb

 

Noah
GR SPORT
Alapkivitel Si
Külső fényezés Kristályfényű Fehér Gyöngyház (gyári opció), Luxus Kristályfényű Fehér Gyöngyház Üvegpehely (gyári opció), Ezüst metál, Fekete, Feketés Ageha*1 Üvegpehely
A felszereltség legfontosabb tételei Különleges futómű-tuning
Toronymerevítés
Különleges műszeregység (GR emblémával)
Alumínium pedálok
Kis átmérőjű kormánykerék
Perforált, ezüstszínű öltésekkel díszített bőrborítású váltógomb

*1 A fecskefarkú pillangó japán neve
*2A villámlás japán neve

Ajánlott fogyasztói árak

Ülések száma Motor Hajtás módja Sebességváltó Ár

(ÁFA-val)

japán jen

Vitz GR SPORT “GR” 5 1NZ-FE

(1.5)

Elsőkerékhajtás 5MT 2,303,640
Super CVT-I 2,303,640
GR SPORT 5MT 2,087,640
Super CVT-i 2,087,640
1NZ-FXE

(1.5)

THS II 2,329,560
Prius PHV S „GR SPORT” 4 2ZR-FXE

(1.8)

Elsőkerékhajtás THS II 3,711,960
S „Navi Package/       GR SPORT” 4,116,960
Harrier ELEGANCE “GR SPORT” 5 3ZR-FAE

(2.0)

Elsőkerékhajtás Super CVT-i 3,398,760
Négykerékhajtás 3,593,160
8AR-FTS

(2.0 közvetlen befecskendezéses turbó)

Négykerékhajtás 6 Super ECT 3,996,000
Mark X 350RDS “GR SPORT” 5 2GR-FSE

(3.5)

Hátsókerékhajtás 6 Super ECT 4,428,000
250S “GR SPORT” 4GR-FSE

(2.5)

3,809,160
Voxy ZS “GR SPORT” 7 3ZR-FAE

(2.0)

Elsőkerékhajtás Super CVT-i 3,257,280
Noah Si “GR SPORT” 7 3ZR-FAE

(2.0)

Elsőkerékhajtás Super CVT-i 3,257,280

Megjegyzés 1: Super CVT-i: Szuper fokozatmentes sebességváltó (intelligens)   
Megjegyzés 2: 6 Super ECT: Szuperintelligens 6 fokozatú elektronikus vezérlésű sebességváltó (automata)
Megjegyzés 3: Az árak nem tartalmazzák a reciklálás díjait.

A közeljövőben megjelenő modellek  (megjegyzés: a Toyota által mért adatokkal)

Vitz “GRMN”
Piaci megjelenés 2018 tavasza
Lökettérfogat 1,8 liter – kompresszor (új)

Max. teljesítmény 210 lóerő vagy több, Max. forgatónyomaték 250 Nm

Saját tömeg 1.140 kg
Hossz. (mm) 3.975
Szél. (mm) 1.695
Mag. (mm) 1.510
A felszereltség legfontosabb tételei ▽Különleges sportülések
▽SACHS lengéscsillapítók
▽Toronymerevítés
▽Különleges műszeregység (GR emblémával)
▽BBS kovácsolt alumínium keréktárcsák
▽Kis átmérőjű kormánykerék
▽Részlegesen önzáró differenciálmű (LSD)

 

86 “GR”
Piaci megjelenés 2017 tele
Lökettérfogat 2,0 liter
Saját tömeg 1.240 kg
Hossz. (mm) 4.290
Szél. (mm) 1.775
Mag. (mm) 1.310
A felszereltség legfontosabb tételei ▽Teljes légterelő csomag (elöl, oldalt és hátul)
▽SACHS lengéscsillapítók
▽RECARO ülések
▽RAYS kovácsolt alumínium keréktárcsák
▽Kis átmérőjű kormánykerék
▽Elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergek
▽Kipufogóvég (egy)
▽Torsen részlegesen önzáró differenciálmű

 

Aqua “GR SPORT”
Piaci megjelenés 2017 tele
Lökettérfogat 1,5 liter + THS II
Saját tömeg 1.100 kg, 1.110 kg (17 colos abroncsokkal)
Hossz. (mm) 4.070
Szél. (mm) 1.695
Mag. (mm) 1.455, 1.440 (17 colos abroncsokkal)
A felszereltség legfontosabb tételei ▽Különleges futómű-tuning
▽Kiegészítő ponthegesztéses kötések
▽Toronymerevítés (csak a 17 colos abroncsokkal szerelt autókon)
▽Fordulatszámmérő (csak a 17 colos abroncsokkal szerelt autókon)
▽Alumínium pedálok (csak a 17 colos abroncsokkal szerelt autókon)
▽Bőrborítású váltógomb

 

Prius α “GR SPORT”
Piaci megjelenés 2017 tele
Lökettérfogat 1,8 liter + THS II
Saját tömeg 1.480 kg (5 üléses)

1.490 kg (7 üléses)

Hossz. (mm) 4.665
Szél. (mm) 1.775
Mag. (mm) 1.560
A felszereltség legfontosabb tételei ▽Különleges futómű-tuning
▽Toronymerevítés
▽Fordulatszámmérő (GR emblémával)
▽Alumínium pedálok
▽Az utastér eltérő díszítő elemei (pl. varrások)
▽Bőrborítású váltógomb
Top