Lexus RX L – minden milliméter számít

Néha egy kis változtatás is nagy különbségekhez vezet. Ez járhatott a világ vezető prémium hibrid elektromos autógyártója, a Lexus mérnökeinek fejében, amikor megalkották a világ legnépszerűbb luxus  hibrid SUV-ja, az RX első hétüléses változatát (és egyben az első Európában elérhető hétüléses Lexust) az immáron Magyarországon is rendelhető vadonatúj RX L modellt.

A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus az apró, de fontos részletekre összpontosítva készítette el az RX-család új tagját, további ülésekkel egészítve ki a kabint, ugyanakkor megőrizve az utastér teljes kényelmét és minőségét, hűen a japán vendégszeretet, az omotenashi elveihez. Az RX volt egyébiránt a világ első SUV-ja, amelyben bemutatkozott az öntöltő full hibrid hajtás, amely városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyag-kibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. Az új RX L modellben két plusz ülés, valamint tágas láb- és fejtér várja az utasokat, és még a csomagoknak is bőven jut hely. Kívül azonban mindössze 110 mm-rel lett hosszabb az autó, ami nagyjából annyi, mint egy férfitenyér szélessége.

Valójában e néhány milliméteres bővítéssel a Lexus túllépett legtöbb vetélytársa gyakorlatán, hiszen ahelyett, hogy a meglévő térbe zsúfolt volna be több ülést, inkább egy teljesen új karosszériát tervezett az RX-hez. Az már első pillantásra nyilvánvaló, hogy ez itt egy RX, hiszen az új modellváltozat is ugyanazt a magától értetődő eleganciát és látványos stílust sugallja, ami a szegmens egyik legmutatósabb modelljévé avatta az ötüléses kivitelt. A dizájnerek számára nem is volt kérdés, hogy az RX jellegzetes, kupés körvonalait meg kell őrizniük. Ám ha közelebbről szemléljük az autót, látni fogjuk, hogy az RX L modellnek nemcsak a hossza változott, hanem a hátsó ajtó/csomagtérajtó is kicsit meredekebb lett. Ez a finom változás volt a kulcsa annak, hogy a harmadik üléssorban utazva is kényelmes legyen a fejtér. A tervezők még azzal is értékes millimétereket nyertek, hogy a hátsó ablaktörlő mechanikáját a szélvédő felső pereméről az üvegfelület aljára költöztették.

Az ajtó kinyitása után azonnal kiderül, milyen okos megoldást dolgozott ki a Lexus a harmadik üléssor beépítésére és arra, hogy ennek ellenére is tágas maradhasson a csomagtér, ha több poggyásszal utazunk. Az ülések felállíthatók, de akár külön-külön, akár együtt is síkba dönthetők – és mindez egyetlen gombnyomásra történik. Az ülések ugyanolyan minőségű kidolgozással készültek, mint az utastér többi része, és mind a rövidebb utakon, mind hosszabb távolságokon kényelmes utazást kínálnak gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. Ha például nekivágunk a barátainkkal az éjszakának, a bulihoz egy autó is elegendő; és pontosan ez az RX L lényege.

A kabint közösségi térnek szánták a tervezők, akik ezt “lounge” hatásként fogalmazzák meg; a nyitott és világos térben mindenki jól látja, mit csinálnak a többiek, az utasok kellemesen elbeszélgethetnek egymással, és közösen élvezhetik az autó szórakoztató rendszerének szolgáltatásait.

Top