Továbbfejlesztett TS050 HYBRID. Maximális teljesítmény 735 kW/1000 LE.
A TS050 HYBRID 2018-as kivitelébe beépített, ezer lóerős hibrid hajtásláncot átdolgozták, tovább javítva megbízhatóságát, ám ezen túlmenően az autó nagy vonalakban azonos azzal a géppel, amelyik három egymást követő futamgyőzelemmel zárta a 2017-es évadot. Mivel a megbízhatóság a legfontosabb szempont, az autó megépítésekor minden alkatrészt alaposan átvizsgáltak, egészen a legapróbb csavarokig. A legfontosabb különbség, hogy csökkent az akkumulátorrendszer tömege, beleértve a hűtőrendszert. A TS050 HYBRID akkumulátorának legnagyobb teljesítménye hozzávetőlegesen 300 kW, ami több mint tízszer annyi, mint amire a Prius akkumulátora képes. Ezzel párhuzamosan természetesen az akkumulátor jelentős hőt termel, és az elektródák is felhevülnek, ezért a Toyota versenyistállója maga fejlesztette ki nemcsak az elektrolit oldatot, de az akkumulátorcellák anyagát is. Ennek eredményeként a Toyota mérnökeinek sikerült növelniük a rendszer hőellenállását és leegyszerűsíteniük a hűtőrendszert, így a teljes akkumulátorrendszer – a vízhűtéses egységet is beleértve – könnyebb, mint a tavalyi évben volt.
A NEHÉZ HELYZETBEN FELGYORSÍTOTTÁK A FEJLESZTÉST
Az idei évadban hatályba lépő új szabályzat értelmében a hibrid technológiát nem alkalmazó privát LMP1 csapatok körönként 210,9 MJ-lal gazdálkodhatnak Le Mans-ban, míg a TS050 HYBRID számára csupán 124,9 MJ engedélyezett, beleértve a 8 MJ hibrid elektromos energiát is. A TS050 HYBRID-ek esetében az üzemanyag-átfolyási rátát is 80 kg/órában korlátozták, szemben a versenytársak 110 kg/óra értékével. Ez a döntés a nem hibrid üzemű LMP1-es versenyautók teljesítmény-növelését célozza, ahogy azok 45 kg-os súlyengedménye is. A TOYOTA GAZOO Racing lelkesen fogadja a kihívást, hogy ilyen nehéz körülmények között is bizonyíthatja a hibrid elektromos hajtáslánc kiemelkedő hatásfokát és teljesítményét, összhangban a Toyota mind tökéletesebb autók építésére vonatkozó célkitűzésével.
Műszaki adatok
Típus | LMP1-H (Le Mans Prototype – Hybrid) |
Karosszéria | Szénszálas kompozit |
Szélvédő | Polikarbonát |
Erőátvitel | Keresztben beépített, hatfokozatú, szekvenciális váltómű |
Sebességváltó ház | Alumínium |
Hajtótengelyek | Homokinetikus tripod-csuklós hajtótengelyek |
Tengelykapcsoló | Többtárcsás |
Differenciálmű | Mechanikusan záródó differenciálmű |
Felfüggesztés | Elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros, tolórudas felfüggesztés |
Rugók | Torziós rudak |
Kanyarstabilizátor | Elöl és hátul |
Kormánymű | Hidraulikus rásegítés |
Féknyergek | Kétkörös, hidraulikus fékrendszer monoblokk könnyűfém első és hátsó féknyergekkel |
Féktárcsák | Szénszálas, belső hűtésű, elöl és hátul |
Keréktárcsák | RAYS magnézium ötvözet, 13 x 18 „ |
Abroncsok | Michelin radiál (31/71-18) |
Hosszúság | 4650 mm |
Szélesség | 1900 mm |
Magasság | 1050 mm |
Üzemanyagtartály térfogata | 35,2 kg |
Hajtáslánc | TOYOTA HYBRID System – Racing (THS-R) |
Motor | Közvetlen befecskendezéses, ikerturbós V6 |
Lökettérfogat | 2,4 liter |
Teljesítmény | 368 kW / 500 LE |
Üzemanyag | benzin |
Szelepek száma | 4 |
Hibrid teljesítmény | 368 kW / 500 LE (első és hátsó együtt) |
Akkumulátor | Nagy teljesítményű Toyota lítium-ion akkumulátor |
Első villanymotor | AISIN AW |
Hátsó villanymotor | DENSO |
Inverter | DENSO |