Magyarországra érkezik a világ kedvenc zöld szedánja: tavasszal itt a Camry hibrid

Nem kell tovább várni a környezettudatos vállalati középvezetőknek és családapáknak: az iparág legfejlettebb, 2,5 literes öntöltő környezetbarát hibrid elektromos hajtásával tér vissza 14 év után Európába jövő tavasszal a világ legnépszerűbb szedánja, a felső-közép kategória királyának is tartott Toyota Camry, amely a Toyota Avensist váltja majd. A már most hatalmas várakozások övezte modell, amely érkezésének hírére nem egy vállalati flotta elhalasztotta beszerzéseit, a Toyota New Global Architecture (TNGA/ a Toyota világszintű egységesítési programja) filozófiája alapján az új GA-K platform felhasználásával készült, ami nagyszerű menetdinamikát és hatékonyabb térkihasználást tesz lehetővé. Ez utóbbi eredménye az eleganciát dinamikával ötvöző külső, a kategóriában is kimagasló szintű kényelem és az utastér tágas kialakítása is.

A nyugati-európai piacok, így a magyarországi ügyfelek számára is Japánban gyártott vadonatúj Toyota Camry nem csupán Európa egyik kedvenc szedánjához, a Toyota Avensishez képest jelent hatalmas előrelépést, de az Egyesült Államokban hosszú évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő (ritka az olyan év amikor ne a Camry lenne az USA legnépszerűbb autója) modell előző generációjához képest is. A Camrytól eddigi hét generációjából (1.generáció: 1982-1988, 2. generáció: 1988-1991, 3. generáció: 1991-1998, 4. generáció: 1991-1998, 5. generáció: 2001-2006, 6. generáció: 2006-2011, 7. generáció: 2011-2018) egyébiránt eddig 19 millió darabot értékesítettek világszerte, ebből 675.000 darabot Európában. Évi több, mint 700.000 darabos eladásával a Camry a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja.

A nyolcadik generációs Camry az új GA-K platformot használja, melynek köszönhetően az autót a formaterv, a helytakarékos felépítés és a gépészet szempontjai szerint is teljesen újragondolták. Az új autó jellemzői aerodinamikusabb karosszériaformát kapott, melynek orrkiképzésénél a ‘Catamaran Under Priority’ formanyelvet használták, de teljesen új a műszerfal és a középkonzol is, melyek kombinálják a vezetőközpontú kialakítást és a tágas, kényelmes utasteret. Az új Human Machine Interface (HMI/ember-gép kapcsolódási felület) 10 colos head-up kijelzőt, 7 colos többfunkciós kijelzőt, és 8 colos középkonzol érintőképernyőt tartalmaz, a Toyota Touch® 2 legújabb változata alapján. Az autó belterében még kellemesebb tapintásúak a felületek, amelyek az új, csúcsminőségű anyagoknak és a puha párnázásoknak köszönhetőek, miközben a jobb érzékelést fokozza az indirekt utastér-világítás is fokozza, az utasok komfortjáról pedig a vadonatúj tervezésű, a testet jobban támasztó, és kényelmesebb ülések gondoskodnak.

Az újonnan fejlesztett, 2.5 literes, 218 DIN Le/160 kW teljesítményű, környezetbarát hibrid elektromos hajtáslánc révén a modell üzemanyag-fogyasztása csak 4.3 l/100 km*, a CO2 kibocsátás pedig mindössze 100 g/km*. Az alacsonyabb tömegközéppont jobb menetdinamikát tesz lehetővé, de épp úgy hozzájárul a szegmenselső biztonsághoz is, mint az új, 30%-kal növelt torziós merevségű karosszéria, amelynek szerkezete jobban védi az utasokat és a gyalogosokat egyaránt, vagy az alapfelszerelésként kínált, az iparág legfejlettebb aktív biztonsági rendszereit csokorba fogó Toyota Safety Sense rendszer. Az új első- és hátsó futóművek előnyei a jobb vezethetőségben és a prémium menetkomfortban köszönnek majd vissza.

Az új Toyota Camry műszaki paraméterei

ÚJ TOYOTA CAMRY HYBRID
MOTOR
Motortípus 2.5 literes, 4 hengeres, soros
Üzemanyagfajta Benzin
Max. teljesítmény (DIN Le) kW (218) 160
MENETTELJESÍTMÉNYEK
0-100 km (sec) 8.3
Max. sebesség (km/h) 180
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS (végső homologizáció folyamatban)
Kombinált

(l/100 km – NEDC)

4.3 (17” kerekek)

4.6 (18” kerekek)

CO2 kibocsátás (végső homologizáció folyamatban)
Kombinált
(g/km – NEDC)
100 (17” kerekek)

106 (18” kerekek)

KÜLSŐ MÉRETEK
Teljes hosszúság (mm) 4,885
Teljes szélesség (mm) 1,840
Teljes magasság (mm) 1,445
Tengelytáv (mm) 2,825
Hasmagasság (mm) 155
BELSŐ MÉRETEK
Csomagtartóméret (l – VDA) 524
TÖMEG
Össztömeg (kg) 1,595 – 1,660

Biztonságosabb, egészségesebb, kényelmesebb vezető üléspozíció

Az új GA-K platformnak köszönhetően a Toyota javított a Camryben a vezető üléshelyzetén is, növelve a kormányoszlop hosszanti (+60 mm) és magassági (+40 mm) állíthatóságát, 22 mm-el csökkentve az első- és hátsó csípőpont magasságát, és 49 mm-el hátrébb tolva az első- és a hátsó ülések csípőpontját.

High-tech információs egységek

A műszeregységbe épített multi-információs kijelző mutatja az üzemanyag-fogyasztást, a vezetőtámogatást és a navigációt, valamint az audio információkat és a jármű beállításait tartalmazó összes információt. A Head-up Display (HUD) kivetítője négy zónára oszlik: a központi kijelző felület az alapvető információkat (sebesség és fokozatválasztó kar állása) mutatja, a szomszédos multikijelző felületen a navigációs előrejelzések, az iránytű, valamint a sebességtartó automatika és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer állapota látható, az alsó bejövő üzenet kijelző mutatja a bejövő hívásokat, az audio rendszer információit, és a külső hőmérséklet állapotát, a felső bejövő üzenet kijelzőn pedig a Toyota Safety Sense rendszer figyelmeztető üzenetei tűnnek fel.

Nanoe technológiás klíma

A nanoe-technológiát alkalmazó háromzónás klíma a bekapcsolt ventilátornál automatikusan működik, ilyenkor 5 és 20 nanométer közötti méretű nanoe-részecskéket – negatívan töltött, vízmolekulába burkolt ionokat – bocsát ki a vezetőoldali légkiömlő rácson. A nanoe nedvességtartalma ezerszerese a hagyományos ionénak, és a részecskék enyhén savas kémhatásúak. Ennek eredményeként a nanoe részecskék kissé nedvesítik a bőrt és a hajat, és friss atmoszférát teremtenek az autó utasterében.

Forradalmi környezetbarát hibrid elektromos hajtás

Az új Carmy számára a Toyota vadonatúj öntöltő hibrid elektromos hajtást fejlesztett, ami ebben a modellben mutatkozik be először: a hajtáslánc egy új 2.5 literes benzinmotor és egy elektromos motor kombinációja, amely városi használat során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. A vadonatúj Camry Hybrid újrahasznosítható nikkel-metál-hidrid akkumulátorra a hátsó ülés alatt kapott helyet, így teljes értékű csomagtérrel számolhatunk. kapott helyet. Tisztán elektromos üzemben az autó akár 120 km/órás sebességre is képes, hogy milyen az út emelkedése, és mennyi töltet maradt az akkumulátorban. Az elektromos motorhoz csatlakozó 2,5 literes motor egy TNGA filozófia alapján fejlesztett sorozat tagja, amelynek célja, hogy úgy javuljon az autó menetteljesítménye, hogy közben környezetbarátabb és tisztább módon üzemel. Az innovatív Dual VVT-i (Variable Valve Timing – változó szelepvezérlés, elektromotorral működtetett intelligens rendszer) olajnyomás helyett elektromos motort használ a szelepek nyitásának és zárásának időzítésére. Ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és tisztábbá teszi a kipufogó gázokat – még alacsony hőmérsékleten, és kis fordulaton is. A D-4S közvetlen befecskendezéses, négyütemű benzinmotor “Superior” változat kombinálja a közvetlen, és a közvetett befecskendezést, így bármilyen körülmények között optimális lesz az égés.

Kiváló menetdinamika és kimagasló biztonság

Az új Camry padlólemeze a TNGA-n alapul, akárcsak a Prius és a C-HR modelleké, kivitelében azonban különbözik azoktól: utóbbiak a GA-C padlólemezre, míg a Camry a GA-K padlólemezre épül, ezt használják majd az új RAV4 esetében is. A TNGA jó vezethetőséget biztosító összetevői a megnövelt torziós merevsége, az új kettős keresztlengőkaros multi-link hátsó futómű, és a jelentősen csökkentett magasságú tömegközéppont. Utóbbinak köszönhetően sokkal kedvezőbb a vezető üléshelyzete, precízebb és érzékenyebb a vezethetősége és kisebb a karosszériadőlés.

Az új Camry futóműve is új, amit elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul pedig kettős keresztlengőkarokkal alakítottak ki.

A TNGA-alapú felépítmény könnyű és nagy merevségű, az előző modellhez képest 30 százalékkal javított torziós merevséggel:

  • a nagyobb strukturális merevség érdekében újfajta öntési technológiát alkalmaztak
  • új konstrukciós technika a vékonyabb karosszériaelemek számára
  • új eljárást alkalmaznak a következő karosszériaelemek biztonságos összekapcsolására: az oldaltartók megerősítése, az A-oszlop és a hossztartó, az A-oszlop és a küszöb, a B-oszlop és a hossztartó, a B-oszlop és a küszöb, a hátsó hossztartó kapcsolódási pont és a hátsó küszöbvég között. Ezzel egy körkörös vázszerkezet képződött.
  • zárt keresztirányú konstrukciót hoztak létre az első futómű toronymerevítői és burkolata között
  • a jármű elejében a hűtő kitámasztására V-alakú támaszt, ezen felül kitámasztó elemeket és toronymerevítőt alkalmaztak, valamint megnövelték a doblemez merevségét a torony és a felső kereszttartó környékén
  • a kardánalagút magasságát növelték
  • az első ülés síneit közvetlenül a karosszériához rögzítették
  • az ülés kereszttartóját végig peremezték és húzott hátsó konzollal egészítették ki
  • a tető és a küszöb merevségét ponthegesztéssel javították
  • gyűrűs kialakítású vázszerkezet hátul
  • megerősített hátsó futómű bekötési pontok, kiegészítő, padló alatti kereszttartó, és megerősített hátsó kereszttartó kapcsolódási pontok növelik a hátsó futómű oldalirányú stabilitását.

A legmagasabb szintű passzív biztonság érdekében a Camry karosszériaszerkezetét úgy alakították ki, hogy elnyelje a szemből, oldalról, és hátulról érkező ütközések erejét, szétoszlassa azok energiáját, és ezzel megvédje a nagy szilárdságú utasteret a deformálódástól. Az újonnan fejlesztett „úszó sziget” motorháztető belső szerkezete és ütközéselnyelő kialakítása első osztályú gyalogosvédelmi teljesítményt tesz lehetővé.

Az új Camryben a kamera és a milliméteres hullámhosszú radar kombinációjára alapuló, magas fokú biztonságot nyújtó aktív biztonsági rendszereket csokorba fotó Toyota Safety Sense csomag szériafelszerelésként tartalmazza a következőket:

  • gyalogosérzékelővel kiegészített ütközést megelőző rendszer (PCS): 10 km/h és 180 km/h között az ütközést megelőző rendszer érzékeli az autó előtt lévő tárgyakat, így csökkenti az ütközés esélyét. Amennyiben fennáll az összeütközés veszélye, hang- és vizuális jelzéssel is riasztja a vezetőt. A PCS a fékrendszert is felkészíti, hogy extra fékerővel lassítson, amikor a vezető a fékre lép. Amennyiben a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékez, és kb. 40 km/órával lecsökkenti a sebességet, vagy akár meg is állítja az autót. Ezzel megelőzi az ütközést, vagy csökkenti annak erejét. A rendszer a gyalogosokkal történő esetleges ütközésre is figyelmeztet, ebben az esetben az automata fék 10 és 80 km/óra közötti sebességnél aktiválódik, és kb. 30 km/órával képes csökkenteni a sebességet.
  • adaptív sebességtartó automatika (ACC): Az adaptív sebességtartó automatika segít a vezetőnek az előtte haladó autóval megfelelő követési távolságot tartani. Érzékeli a közelebb kerülő járműveket, és meghatározza a sebességüket. Ezután az ACC módosítja a jármű sebességét (a beállított intervallumon belül), így biztosítja a megfelelő követési távolságot a két autó között. Az előre irányuló kamera és a milliméter hullámhosszú radar kombinált használatával az ACC érzékeli az autó előtti sávból ki- és behajtó járműveket, és finom gyorsításokkal, illetve lassításokkal segíti a vezetőt.
  • sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA): A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer figyeli az útburkolati jeleket, és megakadályozza a sávelhagyásból fakadó baleseteket és a frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű az irányjelző használata nélkül kezdi elhagyni a sávot, az LDA vizuális- és hangjelzést ad, ezzel egyidejűleg pedig megnöveli a kormányerőt, segítve a vezetőt a sávban maradásban.
  • automatikus távfény-vezérlés (AHB): Az automatikus távfény-vezérlés éjszaka is jó látási viszonyokat teremt. Érzékeli a szembejövő, illetve az elöl haladó autók fényeit, és automatikusan fel- és lekapcsolja az országúti fényt, így nem vakítja el a többi közlekedőt. Mivel így az országúti fény gyakrabban van használatban, könnyebb felismerni az úton haladó gyalogosokat, vagy akadályokat.
  • jelzőtábla felismerés (RSA): A jelzőtábla felismerés abban segíti a vezetőt, hogy akkor is megkapja a közlekedési táblák információit, ha véletlenül nem vette észre azokat. A rendszer érzékeli a sebességkorlátozó és előzést tiltó táblákat, és kijelzi azokat a műszerfalba épített TFT kijelzőn. Ha a vezető túllépi a megengedett sebességet, a rendszer figyelmeztető lámpája világítani kezd, és zümmögő hangot ad.

Ezen felül további biztonsági rendszerként rendelhető a

  • holttér-figyelő rendszer (BSM): ez egy hátrafelé néző, milliméter hullámhosszú radart használ, ami érzékeli az autó mögött álló vagy a környező sávokból, hátulról érkező járműveket. Ilyenkor a megfelelő oldali külső tükörben világítani kezd a BSM ikonja. Ha az irányjelző működik, a BSM ikon villogva figyelmeztet.
  • hátsó keresztirányú forgalomfigyelés (RCTA): A hátsó keresztforgalmat jelző riasztás a BSM radarját használja, amikor a vezető kitolat egy parkolóhelyről, és a közeledő járművek sem a hátsó ablakból, sem a tükörből nem láthatók. Amikor jármű közeledik, a külső tükörben villogni kezd a BSM-ikon, és egyúttal figyelmeztető hang szólal meg a közeledő autó irányából.

Az új Carmy-t az Euro NCAP még nem tesztelte, de az Egyesült Államokban már tesztelte az NHTSA, és ott öt csillagot ért el.

Lenyűgöző aerodinamika

A Toyota mérnökei számos fontos változtatást eszközöltek a még jobb aerodinamika érdekében:

  • a motorháztető, az első sárvédők és az első légterelő formáját úgy alakították ki, hogy optimalizálják a levegő áramlását a karosszéria alatt és fölött
  • az utastér sziluettje optimalizálja a levegő áramlását a kocsi hátsó része felé
  • továbbfejlesztették a díszlécek és az ablakok belépő élének formatervét, így a levegő akadálytalanul áramlik az A-oszlop és a tükör között
  • a hátsó rész sarkait úgy alakították ki, hogy a leváló levegőáramlás ne okozzon turbulenciát a kocsi háta mögött
  • a hátsó lökhárító meghosszabbítása megakadályozza az örvények kialakulását
  • a jármű alján, a kerekek elé terelőlemezeket építettek, az alvázat teljes borítás fedi, melyen optimálisan elhelyezett szárnyacskák stabilizálják a légáramlást
  • légáramlást stabilizáló szárnyacskák vannak az első ablak keretén és a hátsó lámpatestek oldalán is

Az új Camry hatalmas potenciált rejt a Toyota számára az európai felső-középkategóriában

A vadonatúj, TNGA alapú GA-K platformra épülő Camry révén a Toyota az iparág legfejlettebb technológiáit és környezetbarát hibrid elektromos hajtását hozza el az európai felső-középkategóriás szegmensbe, ami várhatóan a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló és a környezetbarát szempontokat egyre hangsúlyosabban figyelembe vevő flottapiacon és magánvásárlók körében egyaránt felkavarja majd az állóvizet. A szegmens eladásainak ismeretében a Camry Hybrid számára a flottaeladás kulcsfontosságú értékesítési csatorna lesz, vásárlói között vélhetően nagy számban lesznek úgynevezett user-chooser módon kiválasztott cégautót használó vállalati középvezetők és kis- és középméretű vállalkozások vezetői egyaránt. A Camry számára ráadásul környezetszennyező dízel meghajtású versenytárs modelleket használó ügyfelek mellett kiváló célcsoportot jelentenek az Avensist használó autótulajdonosok is, akik már megismerkedtek a márkára jellemző legendás megbízhatósággal és új, nagyobb, elegánsabb, és nem utolsósorban környezetbarát hibrid elektromos Toyotára váltanának.

Új Camry Hybrid Avensis Különbség
Teljes hossz (mm) 4,885 4,750 +135
Teljes szél. (mm) 1,840 1,810 +30
Teljes mag. (mm) 1,445 1,480 -35
Tengelytáv (mm) 2,825 2,700 +125
Csomagtartó (l) 524 509 +15

 

Top