Már tíz millió Safety Sense rendszerrel felszerelt Toyota közlekedik a világ útjain

Az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárházát kínáló Toyota Safety Sense rendszer ma már 68 országban és régióban érhető el, 2020-ra ezen országok száma 100-ra is nőhet. A rendszer Japánban, Észak-Amerikában és Európában már az új Toyoták 90 százalékában megtalálható. Mindennek köszönhetően a ráfutásos balesetek száma 70%-kal csökkent (az intelligens távolságtartó radarral szerelt modellek esetében közel 90%-kal). A legújabb generációs Toyota Safety Sense továbbfejlesztett technológiát és új sávkövető asszisztenst tartalmaz a fejlett vezetéstámogatásért.

A legkülönbözőbb közlekedési helyzetekben az ütközések megelőzésére vagy azok hatásának mérséklésére szolgáló, aktív biztonsági technológiákat tartalmazó Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt járművek száma (beleértve a Lexus Safety System + és a Lexus Safety System + A rendszerrel rendelkező járműveket), csupán három és fél évvel a csomag 2015-ös bevezetése óta elérte a tízmilliót a világ országútjain. A japán, észak-amerikai és európai piacokon forgalmazott Toyota személyautók közel 90 százaléka rendelkezik a Toyota Safety Sense rendszerrel, amit eddig összesen 68 országban és régióban vezették be, beleértve Kínát, egyéb ázsiai országokat, a Közel-Keletet és Ausztráliát. Az előrejelzések szerint ez év végéig Japánban 3 millió, Észak-Amerikában 5 millió, Európában pedig majdnem 2 millió autót látnak el ezzel a rendszerrel.

A biztonsági rendszer balesetcsökkentő hatása tisztán látható valós közlekedési helyzetekben: a ráfutásos balesetek például megközelítőleg 70 százalékkal, intelligens távolságtartó radarral (Intelligent Clearance Sonar – ICS) pedig közel 90 százalékkal csökkentek a Toyota által végzett független számítások alapján.  Ez utóbbiak a Közlekedési Baleseti Kutató és Adatelemzési Intézet (ITARDA) baleseti adatai szerinti, a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt és nem felszerelt Corolla, Prius, Premio valamint Allion járművek (összesen 680 000) 2015 január és 2017 december közötti baleseti előfordulási arányain alapulnak. Az arány kb. 90%-ra csökkent a nagyon alacsony sebességeknél balesetmegelőzésre és kárenyhítésre szolgáló intelligens távolságtartó radar (ill. a parkolást segítő fékrendszer ) együttes meglétével. A biztonságos autózás iránt elkötelezett Toyota hisz abban az átfogó megközelítésben, amely az embereket, a járműveket és a közlekedési környezetet egyaránt szem előtt tartja, másrészt abban, hogy a való életben leginkább úgy törekedhetünk a biztonságra, ha tanulunk a balesetekből, és ezt a tudást felhasználjuk a járművek fejlesztésénél. Az idei év első felében a Toyota bemutatta a Toyota Safety Sense második generációját, még egy lépéssel közelítve végső céljához: a teljesen balesetmentes autós társadalomhoz.

A Toyota Safety Sense jelenleg a következő rendszerek továbbfejlesztett változatait tartalmazza (az elérhető technológiák modelltől és felszereltségi szinttől függenek):

  • Ütközés előtti biztonsági rendszer (Pre-Collision System – PCS): segít kivédeni az ütközést az autó előtt haladó járművel, továbbá a gyalogosgázolást éjjel és nappal egyaránt, illetve a kerékpárossal való ütközést nappal;
  • Adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control – ACC): segít a vezetőnek biztonságos távolságot tartani az előtte haladó autótól;
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Alert – LDA): a sáv elhagyása miatti frontális ütközések megelőzésében játszik szerepet;
  • Automatikus távolságifény-vezérlés (Automatic High Beam – AHB): az autó előtti útszakasz kiváló láthatóságáról gondoskodik éjszakai vezetés közben;
  • Jelzőtábla-felismerés (Road Sign Assist – RSA): biztosítja, hogy a vezető a lehető legjobb tájékoztatáshoz jusson, még akkor is, ha esetleg figyelmen kívül hagyott egy jelzőtáblát.
  • Szintén elérhető az új intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) is, amelynél az ACC-hez jelzőtábla-felismerés (RSA) társul. Amikor az RSA sebességkorlátozó táblát ismer fel, miközben a jármű előre beállított, állandó sebességgel halad, a vezető könnyen újraállíthatja az autó sebességét a kormánykeréken lévő gombok használatával.

Mindezeken kívül a fejlett vezetéstámogatást szolgálja még az adaptív sebességtartó automatikával (ACC) kombinált sávkövető asszisztens (Lane Trace Assist – LTA) is. Az LDA-val ellátott járművek támogatják az összes LDA funkciót is. Az új LTA rendszer finoman segíti, hogy autópályán a jármű a sáv közepén maradjon, akár enyhébb kanyarokban is. Az LTA-val felszerelt járművek az összes LDA funkcióval rendelkeznek. A Toyota 2020-ra körülbelül száz országban és régióban – beleértve Ázsiát és Latin-Amerikát – tervezi a második generációs Toyota Safety Sense bevezetését, szem előtt tartva az aktív biztonsági csomag további népszerűsítését.

Miben különbözik a Toyota Safety Sense első és második generációja?

Az első generációs Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt járművek vagy egylencsés kamerával és lézerradarral, vagy egylencsés kamerával és milliméteres hullámhosszú radarral vannak ellátva ártartománytól függően. Az új Toyota Safety Sense egylencsés kamerával és milliméteres hullámhosszú radarral dolgozik minden modellnél, ezzel további technológiák bevezetése vált lehetővé, mint pl. az ütközés előtti biztonsági rendszer, a PCS gyalogos-, kerékpáros felismeréssel és az adaptív sebességtartó automatika, az ACC. Az új biztonsági rendszer mérete a modellpaletta összes tagjánál csökkent, így könnyebben telepíthető. A második generációs Toyota Safety Sense az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) és a jelzőtábla-felismerő asszisztens (RSA) továbbfejlesztett változataival rendelkezik. Mindezek mellett a fejlett vezetéstámogató csomag új, intelligens adaptív sebességtartó automatikát (iACC) és sávkövető asszisztenst (LTA) is tartalmaz.

  • : tartalmazza;  -: nem tartalmazza vagy nem elérhető
Rendszer Funkció Második generációs

Toyota Safety Sense

(egylencsés kamera és milliméteres hullámhosszú radar)

Jelenlegi Toyota Safety Sense

“CSP”

(egylencsés kamera és lézerradar)

Jelenlegi Toyota Safety Sense

“GSP”

(egylencsés kamera és milliméteres hullámhosszú radar)

Ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS)

(sebesség, amelynél a vészfék működésbe lép)

egyéb járművek


(10-180 km/h)


(10-80 km/h)


(10-180 km/h)

gyalogosok (nappal)


(10-80 km/h)


(10-80 km/h)

gyalogosok (éjszaka)


(10-80 km/h)

kerékpárosok (nappal)


(10-80 km/h)

teljes körű adaptív sebességtartó automatika (ACC) az elől haladó jármű követése

intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) sebesség beállítása a jelzőtábla-felismerő (RSA) kijelzése alapján

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) LDA funkció

kormányzástámogatás funkció

fehér/sárga útjelfestés felismerése

útszélek felismerése

sávtartást segítő Vehicle Sway Warning funkció

Sávkövető asszisztens (LTA)² sáv követése

Automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) országúti és tompított fényszóró közötti automatikus váltás

Jelzőtábla-felismerés (RSA)

(a rendszer által támogatott közlekedési jelzések)

jelzőtáblák megjelenítése


(sebességhatárok, előzni tilos, behajtani tilos, stoptábla)


(sebességhatárok, előzni tilos)


(sebességhatárok, előzni tilos)

figyelmeztetés sebességtúllépésnél/azokon a szakaszokon, ahol tilos előzni

 

Top