A Toyota és prémium márkája, a Lexus az idei év első negyedévében a piaci növekedés üteménél gyorsabban növekedve mintegy 279.000 új autót értékesített Európában, amelynek több, mint 50%-át tették ki a környezetbarát hibrid elektromos modellek.
Ezzel a világ legzöldebb autógyártója, amely Európában egyetlenként csökkentette flottaszintű CO2 kibocsátását 100 g/km alá, a tervezettnél egy évvel hamarabb elérte, hogy az európai eladásai több, mint felét képviseljék a részben vagy teljesen elektromos autók.

A Toyota és a Lexus 19 különböző járműből álló kínálattal és három új, fontos modellel vágott neki Európában az első negyedévnek. 2019 januárja és márciusa között a világ legzöldebb autógyártója 279.000 járművet értékesített a régióban (Nyugat-, Közép- és Kelet-Európa, Törökország, Oroszország, Izrael, Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán), amivel piaci részesedése 5,2 százalékra növekedett. Ebben meghatározó szerepet játszottak a környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtású (HEV) modellek. A tavalyinál 14 százalékkal magasabb értékesítési eredményükkel a hibrid modellek segítettek, hogy a Toyota és a Lexus a szűkülő európai piacon is megőrizze első negyedévi eladásait, és 5,2 százalékra növelje részesedését: az újonnan bemutatott Toyota Corolla, RAV4 és Lexus UX modellek vásárlóinak túlnyomó többsége környezetbarát hibrid hajtású autót rendelt
“Bár az európai piac gyengélkedett, a Toyota és a Lexus eladásai stabilak maradtak az első negyedévben, hála a hibrid modelljeink iránti erős keresletnek.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Ebben az időszakban három új, fontos modellt is bemutattunk, így biztosan állíthatjuk, hogy erős kínálatunkkal az év hátralevő részében is felülmúljuk majd a piac átlagát. Ennek alapján úgy vélem: az a legkevesebb, hogy teljesítjük a Toyota és a Lexus idei évre előirányzott 1.065.000 darabos értékesítési tervét.”

A vásárlók nagyon jól fogadták az új Corolla Hatchback és Touring Sports modelleket. A Toyota ezekben a modellekben vezette be kettős hibrid-stratégiáját, vagyis a vásárlók kétféle (1,8 – 122 LE és 2.0 – 180 LE) hibrid hajtáslánc közül választhatnak. A kelet-európai, török és izraeli piacokon slágernek számító Corolla Sedan most először szintén kapható hibrid hajtással is, ami az új modell értékesítéseiben 60 százalékot tett ki. Ugyancsak erős kereslet mutatkozott az új RAV4, akárcsak az új Lexus UX prémium crossover iránt, amelyeknek éppen most kezdődött meg a forgalmazása; az eddigi értékesítési adatok azt mutatják, hogy e modellek esetében a hibrid mix 89 illetve 87 százalékot tesz ki. A hibridek kimagasló eladásaihoz más modellek is hozzájárultak, például a Toyota C-HR Hybrid, illetve a Yaris Hybrid, ami rekordszintű értékesítési eredményt produkált. A Toyota európai hibrid-értékesítési mixe 51 százalék volt, ami a nyugat-európai piacon 61 százalékot tett ki.
A Toyota és a Lexus eredmények Európában 2019 első negyedévében:
- Összesített értékesítés: 278.800 (-0,5% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Összesített piaci részesedés: 5,2% (+0.2 százalékpont a tavalyi első negyedévhez képest)
- Összesített hibrid értékesítés: 143.300 (+14% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Hibrid mix: Nyugat-Európa: 61% – Kelet-Európa*: 24% – összesen: 51%
Toyota eredmények Európában 2019 első negyedévében:
- Toyota értékesítés: 260.400 (+0% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Legkelendőbb: Yaris család (69,800); Toyota C-HR család (41,700); Corolla család (40,100)
- Legnagyobb növekedés: Mirai (+124%); Camry család (+38%); PROACE család (+19%)
- Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (38,400); Toyota C-HR Hybrid (37,100), Corolla család (27,100)
- Összesített hibrid értékesítés: 130,300 (+15% a tavalyi első negyedévhez képest)
Hybrid mix: Nyugat-Európa: 59% – Kelet-Európa*: 25% (benne Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael értékesítési eredményeivel) – összesen: 43%
Lexus eredmények Európában 2019 első negyedévében:

- Lexus értékesítés: 18,400 (-1% a tavalyi első negyedévhez képest)
- Legkelendőbb: NX család (6,400); RX család (4,100); CT 200h (1,900)
- Legnagyobb növekedés: UX család (új); ES (+352%); RX család (+6%)
- Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (5,100); RX Hybrid (2,100); CT 200h (1,900)
- Összesített hibrid értékesítés: 13,000 (+5% a tavalyi első negyedévhez képest)
Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa*: 12% (benne Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael értékesítési eredményeivel) – összesen: 71%
Toyota és Lexus modellszintű európai értékesítései 2019 első negyedévében
TOYOTA/LEXUS ÖSSZESEN 278,762 TOYOTA 260,375 AYGO 30,136 Yaris (és Yaris Hybrid) 69,812 Yaris Hybrid 38,414 Corolla H/B (és H/B Hybrid) 27,577 Corolla H/B Hybrid 22,374 C-HR (és Hybrid) 41,709 C-HR Hybrid 37,060 Corolla SD (és Hybrid) 12,120 Corolla SD Hybrid 4,703 Avensis 1,024 Prius család 5,959 Prius 1,484 Prius+ 3,817 Prius Plug-in Hybrid 658 Mirai 65 Camry (és Camry Hybrid) 10,566 Camry Hybrid 204 GT86 255 RAV4 (és RAV4 Hybrid) 30,527 RAV4 Hybrid 21,578 Highlander 207 Land Cruiser 10,170 Hilux 10,367 PROACE 8,399 Egyéb modellek 1,082 LEXUS 18,387 CT 200h 1,933 IS (és IS Hybrid) 1,122 IS hybrid 1,041 ES (és ES Hybrid) 1,490 ES hybrid 1,113 GS (és GS Hybrid) 111 GS hybrid 29 LS (és LS Hybrid) 153 LS hybrid 74 NX (és NX Hybrid) 6,385 NX hybrid 5,081 UX (és UX Hybrid) 1,501 UX hybrid 1,302 RX (és RX Hybrid) 4,127 RX hybrid 2,110 RC (és RC Hybrid) 312 RC hybrid 277 LC (és LC Hybrid) 125 LC hybrid 60 Egyéb modellek 1,128 |