A Német Rally aszfaltos pályáin küzd a Yaris WRC

Visszatér az aszfaltra a Toyota Yaris WRC a 2019-es idény tizedik fordulójában Németországban, ahol Ott Tänak, Jari-Matti Latvala és Kris Meeke pilóták a Német Rally (augusztus 22-25.) egymástól igencsak különböző, és embert próbáló szakaszait teljesítik.

A Finn Rallyn aratott diadal után Tänak immár sorozatban a harmadik németországi győzelmet veszi célba, miközben igyekszik tovább növelni 22 pontos előnyét a pilóták világbajnoki mezőnyének élén.

A Német Rallyn háromféle szakasszal találkoznak a versenyzők: a Moseli borvidék kanyargós útjaival, a hírhedt Baumholder katonai gyakorlótér igen változékony útfelületeivel, illetve a Bostalsee tó melletti szervizparknál húzódó keskeny és gyors utakkal, a Saar-vidéken. Az időjárás gyakran erősen változékony, ami még nehezebbé teszi a megfelelő beállítások és abroncsok kiválasztását. A rally idén a szervizparkból rajtol, csütörtök este. Az első szakaszt azokon a közeli utakon rendezik meg, ahol a pilótáknak már volt alkalmuk gyakorolni a nap során. A pénteki program megegyezik a tavalyival: a versenyzők két hurkot teljesítenek a borvidéken, illetve a szerviz felé vezető Wadern-Weiskirchen útszakaszon. Szombaton új utakon járnak majd, reggel két hosszú, vidéki országúti szakasz jön, amit oda-vissza kell teljesíteni, majd két hurok következik a Baumholder gyakorlótér körül – benne a 41,17 kilométeres Panzerplatteval. A két hurok között negyedórás szervizelésre lesz lehetőség. A rallyt záró két szakaszra pedig vasárnap ismét a borvidéken kerül sor.

Tommi Mäkinen (csapatfőnök) 

„A fantasztikus finnországi eredmény nagyon fontos volt mindkét bajnokság szempontjából. Mindannyian reméljük, hogy Németországban is tartjuk majd ezt a formát. Tavaly jól szerepeltünk, és az utóbbi két idényben Ott győzött ezen a rallyn, ezért csapatként jónak látjuk az esélyeinket az újabb győzelemre. Azért jó néhány váratlan dologgal kell számolniuk a pilótáknak – akár a borvidéken, akár a Baumholder útjain –, ezért bízni kell az autókban, és nagyon figyelni arra, hogy senki ne hibázzon.”

Ott Tänak (a 8. rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon kedvelem a Német Rallyt, hisz Martinnal már kétszer is győztünk ott az utóbbi két évben. Egyértelműen az a célunk, hogy idén meglegyen a harmadik diadal is, de ez nyilvánvalóan nem könnyű rally. A tavalyi volt pályafutásom egyik legnehezebben kivívott győzelme, mert a riválisok rendkívül erősek voltak., és már a rajttól teljes erővel kellett hajtanom. Nagy kihívás a pilóták számára, hogy ilyen sokféle útfelületen kell igazán gyorsnak lenni egyetlen rallyn belül. Nem hibázhatunk. Ráadásul gyakran az időjárás is nagy szerepet kap egy versenyen, erre pedig nehéz felkészülni.”

Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)

„Nagyon jó érzés, hogy sikerült dobogóra kerülni Finnországban; ez egyben azt is jelenti, hogy magabiztosabban indulok Németországba. Tavaly a második helyért harcoltunk, amikor az utolsó napon fel kellett adnunk a versenyt, ezért tudom, hogy képesek vagyunk az igazán jó szereplésre. Várom már, hogy kiderüljön, mennyire tudunk jók lenni, remélem, ismét valamelyik dobogós helyért harcolhatunk. Az utolsó aszfaltos rally Korzikán nem alakult jól számomra, de azóta nagyon sokat dolgoztunk a Finn Rallyt megelőző németországi tesztelés során. Leginkább a fékezéssel és a kanyarodással foglalkoztunk, és tényleg jól éreztem magam az autóban.”

Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)

„A murvás versenyek sora után már nagyon várom, hogy újra aszfalton vezethessek. Remekül éreztem magam a Yaris WRC-ben aszfalton, remélem, ez megismétlődik Németországban is. Ez a rally igencsak embert próbáló verseny a három különféle terep miatt, amihez a gyakran szakaszról szakaszra változó időjárás is hozzátesz. Ugyanakkor ezen a rallyn korábban már jól szerepeltem, úgyhogy remélem, most is sikerül jó eredményt elérni a csapat számára.”

Statisztika (Német Rally) 

ÉvOtt TänakJari-Matti LatvalaKris Meeke
20181DNF
201717DNF
20162348
20158212
201410DNFDNF
20137

Mi történt tavaly? 

Ott Tänak és a TOYOTA GAZOO Racing World Rally csapat a Finn Rallyn aratott győzelmet követően a Német Rallyn is első helyen végzett. Ez volt az első aszfalton elért diadal a Toyota Yaris WRC-vel. Finnországhoz hasonlóan itt is két autó végzett dobogós helyen, mert Esapekka Lappi harmadik lett. Jari-Matti Latvala összesítésben a harmadik helyen kezdte az utolsó napot, de egy hidraulikus szivattyú meghibásodása miatt fel kellett adnia a versenyt.  

Top