Radikálisan megújul a Lexus offroad zászlóshajója

A jelek szerint már 2021-ben bemutatkozhat a következő generációs Lexus LX. A hírek alapján minden eddigin túlmutató változásokra számítunk: félig önhordó karosszéria és hibrid hajtáslánc teheti kategóriája legmodernebb képviselőjévé a luxus-terepjárót.

A TNGA önhordó platform speciálisan átalakított variánsát kaphatja meg, szívómotorját pedig turbós vagy villamosított erőforrásra cserélheti a Lexus LX soron következő, negyedik generációja.

1995-ös premierje óta gyakorlatilag változatlan receptet követ a világ egyik legjobbjának tartott luxusterepjárója, a Lexus LX: masszív alváz, robusztus összkerékhajtás felezővel és zárható differenciálművekkel, strapabíró futómű és mindehhez egy minden földi jóval felszerelt, kényeztető utastér. Lényegében hasonló konfigurációra számítunk a következő típusnál is, egy fontos különbséggel: a márka itt is bevezeti azt a TNGA moduláris padlólemezt, amelynek különböző variációi a Lexus összes új generációs típusának alapját adják, a városi UX-től egészen a felsőkategóriás LS luxuslimuzinig.

A japán Mag-X magazin értesülései szerint (fantázia kép az új modellről a galériában) a Lexus már dolgozik a TNGA platform olyan, nagy terhelhetőségű változatán, amellyel kiváltható a keményvonalas terepjárók tradicionális alváza. Az új szerkezet révén a negyedik generációs LX megőrizheti elődei páratlan terepalkalmasságát, ugyanakkor országúton stabilabb és kényelmesebb lehet, jelentősen javulhat passzív utasbiztonsága és zajkomfortja, valamint a kisebb tömegnek köszönhetően dinamikusabb és takarékosabb is lehet.

A Lexus minden bizonnyal ehhez a két év múlva érkező újdonsághoz kapcsolódóan védette le a közelmúltban az LX 600 típusnevet. Az már akkor is egyértelmű volt, hogy a jelenlegi LX 570-nel ellentétben ez nem a leendő motor lökettérfogatára utal, és annak sincs sok esélye, hogy a teljesítményt jelölnék ilyen formán. Egyes források szerint az LS 3,5 literes, V6-os turbómotorja kerülhet főszerepbe az új modellben: ez esetben az LX600 csupán azt jelzi, hogy a motor teljesítménye valamivel nagyobb lett (az 5,7 literes benzinmotor 367 lóereje helyett 417 LE.)

A Mag-X szerint izgalmas lehetőség volna egy öntöltő hibrid terepjáró – akár úgy, hogy az előző generációs LS600h V8-as benzinmotor köré épülő hajtásláncával szerelik fel –, de erre kevés esély van. Elképzelhető viszont, hogy egy eddig járatlan úton indul el a Lexus: egy mild hibrid (azaz a villanymotort kizárólag a belső égésű erőforrás támogatására, illetve indítómotorként / regeneratív fékként alkalmazó, azzal önállóan közlekedni nem képes) hajtáslánc biztosíthatná azt a plusz teljesítményt, amire a generációváltásnál elengedhetetlen szükség van, egyszersmind lehetőséget teremtene arra, hogy a Lexus érdemben csökkentse nagy terepjárókának üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.

Top