Először Európában lesz kapható a Supra GT4 versenygép

A TOYOTA GAZOO Racing 2020 márciusában megkezdi a GR Supra GT4 forgalmazását Európában, majd augusztustól Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban/Ázsiában is értékesíti a modellt.

A TOYOTA GAZOO Racing megerősítette, hogy 2020 márciusában megkezdi ügyfélcsapatok számára fejlesztett versenyautója, a GR Supra GT41 európai forgalmazását. A jövő év augusztusától Észak-Amerikában, októbertől pedig Japánban és Ázsiában is megkezdődik az értékesítés. A TOYOTA GAZOO Racing nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az ügyfélsportra, hogy világszerte elérhetővé tegye rajongói számára a versenyzés élményét. A Toyota Motorsport GmbH(TMG)által kifejlesztett és gyártott GR Supra GT4 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusa, az idén debütált GR Supra alapjaira épül. A háromliteres, soros hathengeres, kettős megfúvású turbóval felszerelt motor – amelyhez hétfokozatú, kormányról is kapcsolgatható automata sebességváltó kapcsolódik – 320 kW2(430 LE) leadására képes; hátsó kerekekeit mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja. A modellt Akrapovič kipufogórendszerrel szerelik fel, a kenőanyagokat a Ravenol szállítja. Az első légterelő és a hátsó szárny természetes rostokat tartalmazó kompozitból készül, hozzájárulva az autó alacsony, mindössze 1350 kilós2 össztömegéhez. Megmaradt a GR Supra utcai változat MacPherson első-és a multilink hátsó felfüggesztése, elöl és hátul KW lengéscsillapítókkal. Az autó Pirelli gumikon gurul, és a továbbfejlesztett fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergeket kap. A biztonság természetesen fontos, ezért a GR Supra GT4 könnyűszerkezetes acél karosszériájához nagyszilárdságú bukókeret csatlakozik, a hatpontos biztonsági öves versenyülések pedig az FIA-szabvány szerint készülnek. Bent egykijelzős szénszálas műszerfallal és kifejezetten a GT4-es versenyekre tervezett kormánykerékkel találkozunk.

A GT4-es versenyautók értékesítésével és a hozzájuk kapcsolódó ügyfélszolgálattal (beleértve a pótalkatrészek forgalmazását és a műszaki támogatást is) foglalkozó vállalatok a különböző térségekben a következők: Európában a TMG, Észak-Amerikában a TRD U.S.A Inc. (TRD USA), Japánban és Ázsiában pedig a Toyota Customizing & Development Co., Ltd. (TCD). A modell tervezett ára 175 000 euró lesz (ez tartalmazza a forgalmi adót, a vámkezelés díját, a szállítási költségeket stb.). 

1 A privát ügyfélcsapatok a sorozatgyártott modellek módosított versenyautó-változatait vásárolják meg a gyártótól és ezekkel indulnak a versenyeken. A GT4-kategóriájú modelleket kizárólag a versenyek résztvevői számára értékesítik, azok nem kerülhetnek közúti forgalomba.
2 Az SRO által kifejlesztett BoP (Balance of Performance: teljesítmény-kiegyenlítés) függvényében változhat

A GR Supra GT4 értékesítésével foglalkozó cégek régiónként

TérségÉrtékesítéssel és ügyfélszolgálattal foglalkozó cégek
EurópaTOYOTA Motorsport GmbHCustomer Motorsport e-mail : tmgcs@toyota-motorsport.com
Észak-AmerikaTRD U.S.A., INC.e-mail: trdusa.gt4@toyota.com 
Japán/ÁzsiaTOYOTA CUSTOMIZING & DEVELOPMENT Co.,Ltd.TRD Business Div. Department No.1 Motor Sports Business Unite-mail: info_supragt4@toyota-cd.co.jp

A GR Supra GT4 műszaki adatai

Karosszéria
Hosszúság4 460 mm
Szélesség1 855 mm
Magasság1 250 mm
Tömeg1 350 kg
FelépítményAcélkarosszéria nagyszilárdságú bukókerettel az FIA-szabványnak megfelelően
Első splitterTermészetes rostot tartalmazó kompozit
Hátsó légterelő szárnyTermészetes rostot tartalmazó kompozit
ÜzemanyagtartályATL FT3 biztonsági tartály gyorstankoló rendszerrel (120 l)
VezetőülésOMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009)
Motor és erőátvitel
TípusSoros hathengeres, kettős megfúvású turbóval
Lökettérfogat2,998 cm3
Maximális teljesítmény320 kW (430 LE)* különböző teljesítmények érhetők el a BoP-nak megfelelően
Maximális forgatónyomaték650 Nm*
MotorirányításMagneti Marelli
KipufogórendszerAkrapovič katalizátoros
KenőanyagokRavenol
SebességváltóKormányról vezérelhető (“paddle-shift”) hétfokozatú automata váltó, hátsókerékhajtás
DifferenciálműMotorsport-specifikációjú, részlegesen önzáró
TengelyekGKN motorsport-specifikációjú (nagy nyomaték)
Futómű, kormánymű és fékek
Első futóműMacPherson
Hátsó futóműMultilink
LengéscsillapítókKW gyártmányú, állítható, motorsport-specifikációjú
KormányműElektromechanikus rásegítésű, fogasléces
Fékek (elöl)Brembo versenyfékek – hatdugattyús féknyergek, 390 mm átmérőjű acél féktárcsák
Fékek (hátul)Brembo versenyfékek – négydugattyús féknyergek, 355 mm átmérőjű acél féktárcsák
Abroncsok (elöl/hátul)305/660-18 / 305/660-18 (Pirelli)
KeréktárcsákOZ ötlyukú 11 x 18 colos
Elektronika
Kipörgésgátlóalapfelszerelés
Motorsport-specifikációjú ABSalapfelszerelés
8 colos vezetői kijelzőalapfelszerelés
Data loggeralapfelszerelés
Hátsó kameraválasztható
Abroncsnyomás-ellenőrző rendszerválasztható
Rugóút-érzékelőkválasztható
Kivilágított rajtszámválasztható
Berendezések
Tűzoltórendszeralapfelszerelés
Air Jack emelőrendszer alapfelszerelés
Itatórendszerválasztható
Homológ Endurance csomagválasztható

*BoP-tól függően

Top