Saját autómegosztó és autókölcsönző szolgáltatást indított a Toyota Japánban

A jelek szerint a Toyota valóban komolyan veszi korábban deklarált célját, miszerint a jövőben nem a világ legnagyobb autógyártója, hanem a világ vezető mobilitási szolgáltatója kíván lenni.

Az egyébként a jelenleg a világszintű újautó értékesítések tekintetében is élen álló, és a Corolla, a RAV4 és a Camry révén nem csupán a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat, hanem egyben a világ legnépszerűbb személyautóját, legkelendőbb SUV-ját és legkedveltebb felső-középkategóriás szedánját is jegyző autógyártó ugyanis bejelentette, hogy első körben Japában elindítja a „Toyota Share” elnevezésű autómegosztó szolgáltatást, amit a Toyota márkakereskedőknél és Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatóknál lehet igénybe venni. Emellett elindul a „Chokunori” nevű új, személyzet nélküli autókölcsönző szolgáltatás is.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota azon dolgozik, hogy a helyi közösségekhez szorosan kapcsolódó, újfajta mobilitási szolgáltatásokat nyújtson. Ennek érdekében a Japán-szerte együttműködik márkakereskedőivel és a Toyota autókölcsönzőkkel, illetve lízingszolgáltatókkal arra törekedve, hogy ebben a mindenkit érintő átalakulási időszakban minél jobb mobilitási vállalattá váljon. A Toyota a mobilitási szolgáltatások széles skáláját nyújtja majd, hogy megfeleljen a sokféle vásárlói igénynek, miközben a fogyasztók egyre inkább az autó tulajdonlástól az autó használata felé fordulnak. A Toyota 2019 eleje óta dolgozik a Toyota Share szolgáltatás tesztelésén – elsősorban a tokiói régióban – illetve ez év májusától a Chokunori tesztelésén. Japánban országos kiszolgáló rendszereket hoztak létre, ahol a tesztelés során az ügyfelektől kapott visszajelzések alapján végezték az alkalmazások, illetve eszközök fejlesztését, hogy azok megfeleljenek a gyártótól elvárt minőségnek. Az előkészületek befejezése után a jövőben szakaszokban végzik majd a szolgáltatások bővítését a Toyota márkakereskedőkkel és a Toyota autókölcsönző-, illetve lízingszolgáltatókkal együtt. A Toyota Share és a Chokunori bevezetésével a Toyota igyekszik minél többféle lehetőséget teremteni az ügyfeleknek arra, hogy erőfeszítés nélkül vegyék igénybe a járműveket – ezzel is teljesebbé téve az emberek autókhoz kapcsolódó életstílusát, és növelve az autórajongók táborát.

A Toyota Share

A Toyota az egész Japában egységes szolgáltatási rendszert dolgozott ki, illetve eszközöket is fejlesztett, amelyeket márkakereskedőik és a Toyota autókölcsönzők, valamint lízingszolgáltatók használnak majd.

1. Országos egységes szolgáltatási rendszer

  • Nincs belépési díj vagy havi tagdíj, a fizetendő díjak ésszerűek annak érdekében, hogy elősegítsék a rövidtávú használatot
  • Az autók olyan biztonsági felszerelésekkel rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik a nyugodt autózást
  • A Toyota járművek széles választéka áll az ügyfelek rendelkezésére, köztük kompakt autók, kisáruszállítók és SUV-k, de később új modellekkel is bővítik a járműpalettát 

2. Alkalmazások és eszközök fejlesztése

  • A külön e célra fejlesztett alkalmazás mellett a Toyota kifejlesztett egy „okos kulcsdobozt” (SKB) is, ami okostelefon segítségével lehetővé teszi a járművek nyitását és zárását, illetve a TransLog II nevű eszközt, ami az autómegosztáshoz szükséges járműadatokat rögzíti (helyzet és megtett távolság)
  • Az ügyfelek okostelefonon tudnak regisztrálni, járműveiket nyitni és zárni, majd visszaadni azokat, illetve fizetni is

A Toyota a jövőben folyamatosan fejleszti ezeket a szolgáltatásokat is, hogy még kényelmesebbé tegye azok használatát, bővítve a fizetési módok körét, jutalompontokkal díjazva a jó vezetési stílust, illetve a céges ügyfelek számára is elérhetővé tenni az autómegosztást.

A Chokunori

Ez az új szolgáltatás megőrzi a Japánban már eddig is elérhető Toyota Rent-a-Car minőségét és díjait, de a személyzet nélküli kölcsönzés révén felgyorsítja a kölcsönzés és autó visszahozásának procedúráját. Eltérés a Toyota Rent-a-Car szolgáltatáshoz képest, hogy nincs mód egyirányú használatra, a megtett távolság utáni fizetendő díjat pedig az autóhoz tartozó üzemanyagkártya révén szedik be. A Toyota Share-hez hasonlóan a Toyota ebben az esetben is az egész Japánra kiterjedő, egységes szolgáltatási rendszert hozott létre, és kifejlesztett egy külön e célt szolgáló alkalmazást, illetve eszközöket a kényelmes használat érdekében. Hogy minél több ügyfél számára elérhetővé tegyék a Toyota Share által nyújtott előnyöket, a cég lehetőséget kínál a Toyota Share ingyenes kipróbálására az országos bevezető kampány keretében.

A Toyota Share és Chokunori szolgáltatások összehasonlítása


Toyota ShareToyota Rent-a-Car Chokunori
Üzemeltető vállalkozásokToyota márkakereskedők & Toyota autókölcsönzők és lízingszolgáltatókToyota autókölcsönzők és lízingszolgáltatók
Előzetes foglalásAkár 14 nappal előreAkár 3 hónappal előre
Legkésőbbi foglalás Egy perccel használat előttEgy órával használat előtt
Használat időtartamaMinimum 15 perc – maximum  72 óraMinimum 3 óra – maximum 1 hónap
Foglalási díj és lemondásIngyenes még 1 perccel indulás előtt isLehetséges még 1 perccel indulás előtt is
Belépési díjNincsNincs
Havi tagdíjBevezetéskor díjmentes kampányNincs
Top