Érezhetően erősebb lesz a Toyota GR Supra

Az új modellévben folytatódik a Toyota GR Supra kínálatának bővítése. A kétliteres modell bevezetése mellett áthangolják a hathengeres motort is.

Hogy markánsabb legyen a különbség az új, belépő szintű GR Supra és a háromliteres csúcsverzió között, az utóbbi komoly teljesítménynövelésen esik át.

Bevezetésekor egyetlen kivitelben volt elérhető a GR Supra, a Toyota ikonikus sportautójának ötödik kiadása. A háromliteres, soros hathengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 496 Nm (Európában 500 Nm) volt; a nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt modell 4,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/óráh-ra.

Idén márciustól sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak akár egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így álló helyzetből 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.

A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst. A modell teljesítményét az eddigi 340 lóerőről 387 lóerőre (+14%) emelik, a legnagyobb forgatónyomaték 4 Nm-rel (+1%) nő. Mivel a modell tömege mindeközben csupán 1,36 kilogrammal nőtt, a módosítás mérhetően dinamikusabbá teszi az autót: a gyorsulás szintideje öt százalékkal rövidül. A teljesítménynövelést új leömlő beépítésével érte el a Toyota; az eddigi kettő helyett hat csatornán keresztül távoznak a gázok, ami javítja a hőszabályozást. A dugattyúk kialakításán is módosítottak a mérnökök, így a motor sűrítési viszonya 11:1-ről 10,2:1-re csökkent.

A nyolcfokozatú automata sebességváltón nem változtattak, új lesz ellenben a futómű: az első rugótornyokat új, alumínium kitámasztó elemekkel rögzítették a hűtő tartóidomjához, ami növelte a modell oldalirányú szilárdságát. Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során.

Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.

Toyota GR Supra műszaki adatok:

  Toyota GR Supra 3.0 (2020. modellév) Toyota GR Supra 3.0 (2021. modellév) Toyota GR Supra 2.0 (2021. modellév)
Motor (cm3) Soros hathengeres, 3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel Soros hathengeres, 3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel Soros hathengeres, 2.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel
Max. teljesítmény (kW/LE) 250/340 284/387 190/258
– fordulatszám (1/perc) 5000-6500 5800-6500 5000-6500
Max. forgatónyomaték (Nm) 496 500 400
– fordulatszám (1/perc) 1600-4500 1800-5000 1550-4400
Erőátvitel ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó
Tömeg (kg) 1541 1542 1443
Keréktárcsa 19” kovácsolt alumínium 19” kovácsolt alumínium 18” öntött alumínium
Abroncsméret 255/35 ZR19 275/35 ZR19 255/35 ZR19 275/35 ZR19 255/40 ZR18 275/40 ZR19
Végsebesség (km/h) 250 250 250
Gyorsulás 0-96 km/h (mp) 4,1 3,9 5,0
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 4,3 N/A 5,2
Top