Toyota-diadal a mexikói WRC futamon

Sébastien Ogier megszerezte első raligyőzelmét a 2020-as Toyota Yaris WRC-ben, míg a Toyota Gazoo Racing World Rally Team 2017-es debütálása óta először állhatott a dobogó csúcsára Mexikóban.

Folytatódik a Toyota Yaris WRC diadalmenete a rali világbajnokságban. Miután az évadnyitó Monte Carlo ralin a második és a harmadik, majd a Svéd-ralin az első és a második helyen értek célba a Toyota Gazoo Racing World Rally Team párosai, a szezon harmadik versenyén, Mexikóban ismét a dobogó legfelső fokára állhatott fel a csapat egy versenyzője.

Ezúttal a francia Sébastien Ogier és navigátora, Julien Ingrassia bonthatott pezsgőt, megerősítve a Toyota vezető pozícióját a konstruktőri világbajnokságban. Futamgyőzelmével Ogier az egyéni tabellán átvette a vezetést csapattársától, a brit Elfyn Evans-tól. Sébastien Ogier pályafutása során hatodik alkalommal tudott győzni Mexikóban, míg a Toyota most először nyerte meg ezt a kíméletlen murvás ralit, amióta 2017-ben visszatért a rali világbajnokságba.

A hétvége első napján, március 13-án, pénteken nem fogott a babona a Toyotán. Evans a shakedown során a második legjobb időt futotta a rövid, ám annál különlegesebb Guanajuato-i szakaszon; kiváló eredményét a nap végén, immár élesben is megőrizte. Szombaton, 14-én reggel a hatodik helyről rajtolt Ogier, ám már az első murvás szakaszon felzárkózott a másodikra, majd a negyedik speciálon az élre állt, így a szuperspeciálon elért két szakaszgyőzelem után 13,2 másodperces, kényelmes előnnyel zárhatta a napot. Evans a harmadik helyen várta a vasárnapot, a Mexikóban először versenyző Kalle Rovanperä pedig a harmadik gyorsaságin elszenvedett defektje után óvatosan autózott, ami az ötödik helyre volt elég.

A Toyota lendülete vasárnap sem fogyott el. Ogier az első pillanattól fogva magabiztosan és villámgyorsan autózott, mintha Mexikó nem az első murvás versenye lett volna a Yaris-szal. A nap végére 27,8 másodpercre növelte (azaz több mint megduplázta) előnyét. A hatszoros világbajnok ezzel hatodszor állhatott fel a dobogóra a közép-amerikai országban, a Toyota Yaris pedig először tartott vele a győzelemben. Az Elfyn Evans / Scott Martin páros a negyedik, a 19 éves Kalle Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen pedig az ötödik helyen zárta a Mexikó-ralit.

A csapat kiváló teljesítménye azt jelenti, hogy a Toyota Gazoo Racing World Rally Team 21 pontra növelte előnyét a 2020-as bajnokságban. Az egyéni világbajnokságban Sébastien Ogier jelenleg az első, Elfyn Evans a második, Kalle Rovanperä pedig a negyedik helyen áll.

Az FIA döntése értelmében idén elmarad az Argentin-rali, így a viadal május 21-én folytatódhat Portugáliában.yota Gazoo Racing World Rally Team 21 pontra növelte előnyét a 2020-as bajnokságban. Az egyéni világbajnokságban Sébastien Ogier jelenleg az első, Elfyn Evans a második, Kalle Rovanperä pedig a negyedik helyen áll.

A 2020. évi Mexikó-rali eredménye:

 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia(Toyota Yaris WRC)  2 óra 47 perc 47,6 mp
 2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +27,8 mp
 3. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +37,9 mp
 4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1 p 13,4 mp
 5. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +2 p 20.5 mp

A 2020. évi egyéni rali világbajnokság állása a 3. forduló után:

 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 62 pont
 2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 54 pont
 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 42 pont
 4. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) 40 pont
 5. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 38 pont

A 2020. évi konstruktőri rali világbajnokság állása a 3. forduló után:

 1. Toyota Gazoo Racing World Rally Team 110 pont
 2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 89 pont
 3. M-Sport Ford World Rally Team 65 pont
Top