Könnyebb léptű, nagyobb tudású lett a Lexus LC

Módosított futómű- és hajtáslánc-beállításokkal, fejlett kapcsolódási technológiával fut neki a következő modellévnek a Lexus zászlóshajó kupéja.

Idén negyedik évébe lépett a Lexus LC, a márka felső kategóriás gran turismója, így aktuálissá vált az eddigi visszajelzések alapján frissíteni a modellt. A Lexus az észak-amerikai piacon kezdi meg a modellfrissítésen átesett LC család forgalmazását. A modernebbé, dinamikusabbá tett gran turismo új változatának európai bevezetésével kapcsolatban még nincsenek konkrét információk.

A kupé annak idején számolatlanul nyerte a formatervezési díjakat és kitüntetéseket. A dizájn a mai napig friss és előremutató, így ahhoz most nem is nyúltak hozzá a tervezők, mindössze a színválasztékot bővítették ki. A karosszériaszínek választékában megjelent az UX és NX szabadidőjárműveken hatalmas sikert aratott, radikális, fiatalos, Kadmium-narancs árnyalat, amely rendkívül izgalmas kontrasztot képez az autó futurisztikusan arisztokratikus vonalvezetésével. Mostantól a korábban csak az Inspiration limitált szériához rendelhető Nori-zöld tónus is szabadon választható minden felszereltségi szinten, belső térben pedig új árnyalatot kapott a piros bőrkárpitozás.

Amilyen nüansznyiak a látható eltérések, annyira fontosak a felszín alatt véghezvitt módosítások. Mivel az LC kupé fokozott kényelme és fényűzése ellenére magabiztosan teljesít versenypályán is, a tervezők úgy döntöttek, tovább csiszolják a modell vezethetőségét. Ehhez a klasszikus receptet követve pontosan tíz kilogrammal csökkentették a rugózatlan tömeget. Az alsó lengőkarokat alumínium elemekre cserélték, módosították a kanyarstabilizátorok átmérőjét, és üregesen alakították ki azokat, új, fokozott szilárdságú anyagból készítették el a rugókat, valamint a hátsó, 21 colos keréktárcsát könnyebbre cserélték.

A rugózatlan tömeg csökkentésével új lehetőségek tárultak fel a futómű finomhangolására, és a Lexus mérnökei nem is késlekedtek kihasználni azokat. A lengéscsillapítók elektronikus szabályozásának módosításával megnövelték a rugóutat, a gumibakok optimalizált keménysége finomabb reakciókat eredményezett. A feszesebb hátsó kanyarstabilizátorok alkalmazása fordulékonyabbá tette az autót, a kormánymű közvetlenebbül reagál a vezető mozdulataira. A módosításokat az aktív ívmeneti támogatás (ACA) bevezetésével koronázták meg: a menetstabilizáló rendszer alá tartozó funkció az oldalirányú gyorsulás függvényében szabályozza az ívbelső kerekekre ható fékerőt.

A futómű áthangolását a hajtásláncok optimalizálása követte.

Az LC 500 V8-as szívómotorjának tízfokozatú automata sebességváltóját újraprogramozták, így a mindennapokban leggyakrabban használt fordulatszám-tartományban közvetlenebb gyorsulási élményt biztosít az autó. Az LC 500h hibrid rendszerének egyedülálló fokozatváltója mostantól hajtűkanyar kijáratához érve nem harmadik, hanem második fokozatba kapcsol vissza, így javítva a kigyorsítást.

A változások sorát az infotainment rendszer modernizálása zárja. Mostantól az LC összes kivitele alapértelmezésben kínál Android Auto támogatást, ami a mobiltelefonon tárolt tartalmakat és alkalmazásokat teszi elérhetővé az autó 10,3 colos multimédiás képernyőjén keresztül. Az Apple CarPlay-kompatibilitás és Amazon Alexa integráció mellett ezzel hiánytalanná vált a modellcsalád kapcsolódási portfoliója.

Lexus LC 500 és LC 500h műszaki adatok (2021. modellév)

 Lexus LC 500Lexus LC 500h
Külső méretek  
Hosszúság (mm)47604760
Szélesség (mm)19201920
Magasság (mm)13451345
Tengelytáv (mm)28702870
Nyomtáv e/h (mm)1630/16351630/1635
Szabad hasmagasság (mm)133140
Belső méretek  
Fejtér e/h (mm)933 (karbontetővel) / 818933 (karbontetővel) / 818
Lábtér e/h (mm)1067/8131067/813
Csomagtartó (l)150130
Tömegek (kg)  
Menetkész tömeg19702005
Megengedett legnagyobb össztömeg23852465
Tömegelosztás e/h (%)54/4652/48
Üzemanyagtartály (l)8284
Motor  
Lökettérfogat (cm3)V8 DOHC Dual VVT-iV6 DOHC Dual VVT-i
Sűrítési viszony12,3:113,0:1
Teljesítmény (LE/ford)471/7100295/6600
Forgatónyomaték (Nm/ford)540/4800348/4900
Hibrid komponens  
Akkumulátor típusaLítium-ion
Üzemi feszültség (V)650
Kombinált rendszerteljesítmény (LE)354
Hajtáslánc  
Hajtott kerékhátsóhátsó
Sebességváltó10 fokozatú automata4 fokozatú multistage hibrid
Hátsó differenciálműTorsen részben önzáró
Felfüggesztés  
Futómű e/htöbblengőkaros/ többlengőkarostöbblengőkaros/ többlengőkaros
Kormányrásegítéselektromos, sebességfüggőelektromos, sebességfüggő
Kormányfordulatok száma2,62,6
Fordulókör, padkák között (m)5,4 (5,3 aktív hátsókerék-kormányzással)5,4 (5,3 aktív hátsókerék-kormányzással)
Menetteljesítmények  
Végsebesség (km/h)270250
Gyorsulás 0-96 km/h (mp)4,44,7
Közegellenállási együttható (Cw)0,330,33
Top