Két éven belül érkezik a Lexus új zászlóshajója

Iparági források szerint akár már 2022-ben bemutatkozhat a Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó sorozatgyártású változata. A Lexus LQ terepkupé a márka minden jelenlegi modellje fölött áll majd.

Az LS szedán kifinomult eleganciáját, az LC érzéki sportosságát és az LX megkérdőjelezhetetlen kiállását ötvözi egyetlen modellben a Lexus LQ, a japán luxusmárka tervezett új űber-csúcsmodellje, amely néhány éven belül átrajzolhatja a prémium felső kategória térképét.

A Lexus 2018-ban mutatta be LF-1 Limitless nevű tanulmányautóját. A név a korlátok nélküli autózási élmény ígéretét hordozta, ami épp úgy utalt a szabadon választható hajtásláncokra, mint a három prémium járműkategória közös metszetébe tartozó járműkoncepció funkcionális és stílusbeli sokoldalúságára.

A komfort, a dinamizmus és a biztonság garanciája az a GA-L padlólemez, amelyre a Lexus LC és LS luxusmodellek már ma is épülnek, illetve amelynek módosított változata várhatóan a következő generációs Lexus LX luxus-terepjáró alapjait is adja majd. A hosszában beépített orrmotort klasszikus hátsókerék-hajtással párosító platform rendkívüli szerkezeti szilárdságának és mély tömegközéppontjának köszönhetően egyesíti önmagában a kényelmes rugózás és a sportos vezethetőség hagyományosan egymásnak ellentmondó erényeit. A padlólemezt eleve úgy fejlesztették, hogy bármilyen hajtáslánc-variációt képes legyen befogadni, a jelenleg alkalmazott benzines és benzin-elektromos módozatokon kívül a fejlett hidrogén üzemanyagcellás rendszerig.

Mivel a következő generációs Toyota Mirai üzemanyagcellás szedán ugyanerre a padlólemezre épül, jók az esélyei egy hidrogén üzemű Lexus LQ-nak, az eladások gerincét azonban nyilván a hibrid, illetve benzines modellek fogják adni.

Iparági hírek szerint a padlólemez jelenleg három hajtáslánc-variációt kínál: az LS500 motorja egy 421 lóerős 3.5 V6-os; az LC500 5.0 V8-as szívómotorja 477 lóerős, míg a mindkét modellben alkalmazott 3.5 V6-os alapú hibrid hajtáslánc legnagyobb rendszerteljesítménye 363 lóerő. Nem kizárt egy ötödik lehetőség: a régóta várt LC F sportkupé hivatalosan meg nem erősített 4.0 literes, dupla turbós V6-os erőforrása, amely 600 lóerő körüli teljesítménnyel elégíthetné ki a dinamizmus magasabb szintjére vágyó ügyfelek elvárásait.

A korlátok nélküli autózás élményéhez az autonóm mobilitással járó, végtelen szabadság is hozzá tartozik. Ezt a jövő mobilitási élményeként szokás emlegetni, a Lexusnál azonban már a megvalósulás küszöbén áll. A japán piacon idén ősszel megjelenik a funkció az LS luxusszedán fedélzetén, amely így képes lesz önállóan felhajtani az autópályára (gyorsítás, majd besorolás), hossz- és oldalirányban tartani a helyzetét (sáv középvonalának követése, követési távolság tartása), szükség esetén előzni (sávváltás és gyorsítás), végül a megfelelő ponton elhagyni a sztrádát. Elképzelhető, hogy a Lexus nem az LS, hanem az LQ fedélzetén terjeszti ki ezt a funkcionalitást globális piacaira.

A Lexus LQ azonban nemcsak műszaki, hanem tartalmi és formai szempontból is a márka élvonalát testesíti majd meg. Dizájnja a jelenlegi zászlóshajók organikus, lágy vonalvezetése helyett sokkal erőteljesebb éleket, merészebb felületkezelést ígér. Nagyfokú szabadságot adhat a formatervezőknek az RX crossoveren bevezetett, forgópengés LED-es fényszóró-technológia, valamint, hogy immár nem kell a külső tükrökhöz igazítaniuk a dizájnt: az ES szedán nyomán az összes felsőbb kategóriás Lexuson elvárható opció a digitális visszapillantó. Ez utóbbival már át is evezhetünk a technológiai szolgáltatások vizeire: az LQ a Lexus új generációs érintőképernyős kezelőfelülete mellett az LF-30 tisztán elektromos tanulmányautó kiterjesztett valóságot alkalmazó műszeregysége és a fedélzeti kapcsolódási technológiák gesztusvezérlése is megjelenhet a palettán.

Már csak az a kérdés, hogy minderre mikor kerülhet sor. Az eredeti tervekben 2022-es modellév, azaz 2021-es piaci bevezetés szerepelt, ám a jelenlegi piaci és gazdasági bizonytalanságok miatt az autóipari szereplők az újratervezés szakaszába léptek. A fent említett műszaki rokonok megújulását, illetve bevezetését mindenesetre eredetileg 2022-re tervezte be a Lexus, így a logika azt diktálja, hogy az LQ még azokat megelőzően lépjen a piacra, annak érdekében, hogy a rajta bemutatandó, innovatív szolgáltatásokat átadhassa a cégcsoport többi zászlóshajójának.

Top